راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یازدهمین گزارش بینوست منتشر شد / آیا بیت‌کوین به ۴۰هزار دلار می‌رسد؟

بازار ارزهای دیجیتالی گاهی نوسانی است؛ در این بین بیت‌کوین، بیشترین مسیر نزولی یا صعودی را در بازار طی می‌کند. نکته قابل توجه این است که سرمایه‌گذاری بدون آگاهی روی بیت‌کوین، گاهی سرمایه‌گذار را متضرر می‌کند. از همین‌رو با تحلیل بازار و انتخاب راه درست سرمایه‌گذاری، می‌توان انتخاب بهتری داشت.

مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست با بررسی شاخص‌های کلان بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد کرده و با شبیه‌سازی، محتمل‌ترین سناریوهای ممکن، واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را تخمین می‌زند.

بر اساس پیش‌بینی بینوست ریپورت شماره 10، بیت‌کوین با توجه به سردرگمی و تردید بازار، کماکان بین قیمت‌های ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار به نوسانات خود ادامه خواهد داد. از همین رو بیت‌کوین برای رسیدن به 40 هزار دلار باید از سد مانع 36 هزار دلار بگذرد. در دو هفته­ ای که گذشت، نوسانات سنگینی در بازار وجود نداشت و این نشانه علاقه کمتر فروشندگان به فروش و ضعف خریداران در خرید بوده است. در یازدهمین شماره از بینوست در مورد روندی که بیت‌کوین به‌تازگی طی کرده و پیش‌بینی‌هایی در خصوص آن، تحلیل‌هایی انجام شده است.


نمودار هفتگی بیت‌کوین


بر اساس این گزارش خط روند صعودی هفتگی که انتظار واکنش قیمت در برخورد به آن را داشتیم، شکسته شد. قیمت بعد از شکست این خط توسط محدوده حمایتی 30 تا 32 هزار دلار حمایت و در حال حاضر دو محدوده 30 تا 32 هزار دلار و 40 تا 42 هزار دلار محدوده‌های مهم تصمیم‌گیری و سرنوشت‌ساز برای جهت‌گیری قیمت و بازار هستند. شکست رو به بالای سطح 40 تا 42 هزار دلار به منزله شروع دوباره روند صعودی و شکست رو به پایین سطح 30 تا 32 هزار دلار به معنی ادامه روند نزولی است.


نگاهی به نمودار روزانه بیت‌کوین


با توجه به نمودار روزانه، قیمت بیت‌کوین، وارد کانال نزولی شده و در حال حاضر در رنج‌زدن بین دو محدوده قیمتی 30 الی 40 هزار دلار است. پولبک قیمت بیت‌کوین به سطح 40 هزار دلار و شکست رو به بالای خط روند صعودی می‌تواند یکی از مسیرهای پیش روی حرکت قیمتی بیت‌کوین باشد.

همچنین دامیننس بیت‌کوین در نمودار روزانه، در حال اصلاح و درگیر با حمایت است. شکست این حمایت و ریزش بیشتر دامیننس بیت‌کوین همراه با با رنج‌زدن و نوسانات کمتر در قیمت می‌تواند زمینه‌ساز رشد بیشتر در اتریوم و آلت‌کوین‌ها باشد.


سناریوهای محتمل بیت‌کوین


دو سناریو برای رفتار قیمت بیت‌کوین و بازار قابل تصور است:

در سناریوی اول امکان رشد قیمت بیت‌کوین تا محدوده 38 تا 40 هزار دلار وجود دارد. با شکست ناحیه مقاومتی 38 تا 40 هزار دلار می‌توان امیدوار به ورود مجدد به روند صعودی بود. البته باید به این نکته توجه کرد که در صورت عدم شکست مجدد و تثبیت بالاتر از محدوده 45 هزار دلار نمی‌توان اهداف بالاتر را برای بیت‌کوین در نظر گرفت. در صورت عدم موفقیت در عبور از سطوح مقاومتی ذکر شده، شاهد رنج‌زدن قیمت و بازگشت قیمت تا محدوده 30 تا 31 هزار دلار خواهیم بود. در شرایطی که رنج زدن قیمت بین 30 تا 40 هزار دلار، عملکرد بهتر آلت‌کوین‌ها در هفته‌های پیش‌رو دور از انتظار نیست.

همچنین در سناریو دوم با توجه به شکل‌گیری الگوهای معتبر و به‌ویژه در‌صورت ناتوانی در شکست خط روند صعودی در پولبک دوباره، امکان کاهش جدی قیمت بیت‌کوین و شکست سطح حمایتی 30 تا 31 هزار دلار خواهیم بود. هرچند با توجه به همراهی عوامل منفی تأثیرگذار بر بازار و به طور خاص، افزایش شاخص قدرت دلار، احتمال کاهش بیشتر قیمت تا سطوح 25 و 20 هزار دلار هم وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.