راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رجایی‌پور از جایگاه دارا در حوزه فین‌تک و لندتک می‌گوید / افزایش جذابیت خدمات رفاهی سازمان‌ها با طرح‌های دارا

مدیرعامل شرکت دارا با تأکید بر تعامل این شرکت با سیستم بانکی کشور، بیان کرد: «توجه موازی به حقوق سازمان‌ها و پذیرندگان در کنار یکدیگر، ازجمله مواردی است که «دارا» را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند.»

به گزارش راه پرداخت، نوسانات اخیر اقتصادی در چند سال گذشته، قدرت خرید اکثر مردم را تحت تأثیر قرار داده و این روزها تورم حدود ۴۰ درصدی را تجربه می‌کنیم که لایه‌های مختلف بازار، متأثر از آن است. کاهش قدرت خرید مردم، رکود در بازار کالا و خدمات و تلاطم در بازارهای مالی همگی نشان از شرایط بحرانی اقتصادی فعلی دارد. اضافه شدن مشکلات همه‌گیری بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده است و شرایط را تنگ‌تر از گذشته کرده است.

نوید رجایی‌پور هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل دارا، با اشاره به اینکه دارا، در این دوره تاریخی به دنبال آن است تا با ارائه راهکارهای نوین مالی و اعتباری بر بستر فناوری اطلاعات نقشی مؤثر در مقابله با چالش‌های کنونی ایفا کند، گفت: «دارا معتقد است،‌ بهبود اقتصادی از مسیر مشارکت حداکثری بازیگران اقتصاد کشور می‌گذرد و به دیدگاهی بلندمدت برای حل مسائل نیاز است. ما در پی ایجاد هم‌افزایی میان خریداران، فروشندگان، بانک‌ها، منابع تأمین مالی و شرکت‌های پرداخت هستیم و در این نگاه به دنبال جلب مشارکت همگی این عوامل به شکل حداکثری بوده و از سوی دیگر درصدد کاهش فشار به خریداران هستیم.»

او ادامه داد: «دارا جایگاه خود را در حوزه تأمین مالی خرد مصرف‌کننده (Consumer Finance) تعریف کرده و به دنبال آن است تا با اعطای وام‌های خرد کم‌بهره به خریداران در قالب کارت اعتباری خرید الگوی مالی جدیدی را در حوزه لندتک معرفی کند.»

مدیرعامل دارا با بیان اینکه این شرکت به‌عنوان یک بازیگر فین‌تک در تلاش است با طراحی مدل مالی متفاوت، به کاهش نرخ کارمزد وام‌های موجود در بازار کمک کرده و قدرت خرید مشترکین خود را افزایش دهد، اظهار کرد: «دارا تلاش کرده در نخستین گام از طریق سازمان‌ها، مشترکین خود را اعتبارسنجی کرده و آن‌ها را به شبکه خریداران اضافه کند. از سوی دیگر دارا با تشکیل شبکه متنوعی از پذیرندگان در تلاش است تا تجربه‌ مناسبی را برای مشتریان خود ایجاد کند.»

رجایی‌پور مهم‌ترین اقدام دارا برای ایجاد شبکه‌ای معتبر، عقد قرارداد با بانک ملی ایران دانسته و تصریح کرد: «دارا موفق شده بر بستر بانک ملی ایران، کارت‌های اعتباری خریدی را صادر کند تا کارمندان سازمان‌ها بتوانند تسهیلاتی با نرخ کم‌بهره دریافت و در شبکه دارا خرید کنند. بانک ملی و دارا با امضای قراردادهای سه‌جانبه با سازمان‌ها، امکان اعطای این وام‌ به کارمندان شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد را خواهند داشت که در شبکه پذیرندگان دارا قابل‌خرج هستند.»

او یکی از نکات برجسته «دارا» برای سازمان‌ها را چندین برابر کردن منابع رفاهی آن‌ها دانست و عنوان کرد: «درحالی‌که اکثر سازمان‌ها بودجه مشخصی برای ارائه خدمات رفاهی به کارمندان خود در قالب وام دارند، می‌توانند با استفاده از طرح دارا این منابع را بین ۴ تا ۱۲ برابر افزایش داده و در قالب وام کم‌بهره در اختیار کارمندان خود قرار دهند. طبیعی است در شرایطی اقتصادی فعلی که بسیاری از سازمان‌ها به فکر کاهش بودجه‌های رفاهی خود افتاده‌اند، طرح دارا می‌تواند جایگزین مناسبی باشد که سازمان‌ها باوجود کاهش بودجه بتوانند خدمات افزون‌تری به بزرگ‌ترین سرمایه‌های خود، یعنی سرمایه‌های انسانی خود ارائه دهند.»

هم‌بنیان‌گذار دارا اضافه کرد: «عمده کارمندان سازمانی، افراد معتبری هستند که در این شرایط اقتصادی قابلیت اعتبارسنجی ندارند و با روش‌های فعلی اعتبارسنجی مبتنی بر وام‌های پیشین دریافتی این افراد، اعتباری سنجی آنان کار ساده‌ای نیست. در طرح دارا، این سازمان است که اعتبار کارمندان را ارزیابی کرده و به هر یک از حقوق‌بگیران خود متناسب با میزان دریافتی و اعتبار این افراد در سازمان، حد اعتباری تعریف می‌کند.»

رجایی‌پور با اشاره به اینکه طرح دارا این‌طور نیست که منافع پذیرندگان را در نظر نگیرد، خاطرنشان کرد: «دارا به دنبال آن است که با افزایش قدرت خرید افراد جامعه، مشتریانی را که از خرید کالای پذیرنده منصرف شده‌ بودند مجدداً به‌پای صندوق بازگرداند. درواقع دارا به دنبال اضافه کردن مشتریانی است که قصد خرید داشته‌اند و به دلیل نبود بودجه کافی خرید از فروشگاه را به زمانی در آینده موکول کرده‌اند. ما معتقدیم این طرح به رونق کسب‌وکار این پذیرندگان کمک خواهد کرد.»

او در پایان با دعوت از کلیه فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات معتبری که به دنبال افزایش فروش و رونق کسب‌وکار خود هستند و پیوستن آن‌ها به شبکه پذیرندگان دارا تأکید کرد: «دارا چشم‌انداز بزرگی در حوزه فین‌تک دارد و این مسیر ورود دارا به این حوزه بوده و امیدوار است با ارائه محصولات مالی و اعتباری جدید و همچنین اضافه کردن خدمات برای ذی‌نفعان خود، تجربه منحصربه‌فردی را برای هر یک از مخاطبان خود رقم بزند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.