راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی محبوب‌ترین روش‌های پرداخت برای مشتریان نسل هزاره

اگر قول یک تجربه کاربری بهتر یا جوایز مالی در میان باشد، نسل هزاره از سایر نسل‌ها بیشتر به خطرکردن در مورد روندهای پرداخت جدید تمایل نشان می‌دهند. با این حال، برندها برای افزایش سود خود باید یک گزاره ارزشمند ارائه دهند.

امید آقاجانی، مدیر بازاریابی ارتباط فردا / در دومین بخش از گزارش مجله «The paypers» به محبوب‌ترین روش‌های پرداخت برای مشتریان نسل هزاره اشاره می‌کنیم. گزارش ۲۰۱۹ مجله «The Paypers»‌ اطلاعاتی را درباره روش‌های پرداخت، جدیدترین به‌روزرسانی‌ها، روندها و نوآوری‌ها در نحوۀ پرداخت مردم در دنیای آمنی‌‌چنل ارائه می‌دهد.

در اولین گزارش The paypers به جدیدترین نوآوری‌ها در دنیای آمنی‌چنل و آینده صنعت پرداخت اشاره شد که می‌توانید از طریق این لینک، مطالعه کنید.

غالبا صاحبان مشاغل قضاوت نادرستی درباره نسل هزاره دارند و آن‌ها را به عنوان نسلی که با پول بد عمل می‌کنند می‌بینند، این دیدگاه صرفا به دلیل است كه آن‌ها نسبت به پیشینیان خود بودجه كمتری دارند. اما واقعیت این ‌است که نسل هزاره وقتی صحبت از مباحث مالی می‌شود، به خصوص هنگام استفاده از روش‌های پرداختی که حداکثر پاداش را می‌دهند، دچار مشکل نمی‌شوند. نسل هزاره نسلی است با گرایش‌های تنظیم‌شده که به عنوان مصرف‌کنندگان فهمیده و سخت‌گیر نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها خواستار گزینه‌های پرداخت خلاقانه‌ای هستند که کنترل، امنیت و پاداش بیشتر مانند بازپرداخت و کالای رایگان را ارائه می‌دهند و مایلند تا برای پیداکردن بستر مناسب بیشتر جست‌وجو کنند.

اگر قول یک تجربه کاربری بهتر یا جوایز مالی در میان باشد، نسل هزاره از سایر نسل‌ها بیشتر به خطرکردن در مورد روندهای پرداخت جدید تمایل نشان می‌دهند. با این حال، برندها برای افزایش سود خود باید یک گزاره ارزشمند ارائه دهند. در ادامه به پنج مورد از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت در بین مصرف‌کنندگان نسل هزاره اشاره می‌کنیم. همچنین بیان می‌کنیم که شرکت‌های در حال رشد چگونه می‌توانند از پس ارائه آن‌ها برآیند.


۱- پرداخت دیجیتال


پرداخت‌های دیجیتال مانند کیف پول‌های مجازی و واسط‌های «پرداخت شخص ثالث» مانند زِل و وِنمو  از نظر جمعیتی رو به افزایش‌اند و این نوع پرداخت به خصوص در بین نسل هزاره محبوب است. در یک نظرسنجی سال ۲۰۱۷ که یو.اس. بانک  آن را ترتیب داد، ۴۹ درصد از هزاره‌ها گفته‌اند كه پرداخت‌های دیجیتال را به پرداخت نقدی ترجیح می‌دهند. به همین دلیل شركت‌های متمرکز بر نسل هزاره و نسل Z مانند ابرکرومبی‌اندفیچ برای افزایش ترافیک به اتخاذ بسترهایی مانند وِنمو یا کیف پول‌های مجازی مانند اپل‌پِی روی آورده‌اند. پیمنت دیپوت گزارش می‌دهد که شماره کارت مجازی یک رشته ارقام یکبار مصرف ‌است که مشتری آن را به صورت برخط وارد می‌کند یا آن را از طریق تلفن به اشتراک می‌گذارد. همچنین می‌توان آن را به صورت دستی با یک POS تایپ کرد و پرداخت هزینه‌ها به همان حساب کارت فیزیکی اصلی اعمال می‌شوند.


۲- کارت‌های اعتباری برنددار


اخیرا، بسیاری از مطبوعات در مورد تخریب صنعت کارت اعتباری (همراه با تقریبا هر صنعت قابل تصور دیگری) به دست نسل هزاره سخن می‌گویند. با این حال، باید گفت که نسل هزاره به طور مرتب از کارت‌های اعتباری برای معاملات استفاده می‌کند، آن‌ها فقط نسبت به سایر نسل‌ها از کارت‌های کمتری استفاده می‌کنند و در مورد انتخاب کارت‌های مورد استفاده خود، دقت بسیار بیشتری دارند. در مطالعه اخیر دیلویت درباره امور بانکی نسل هزاره آمده ‌است که در واقع ۸۰ درصد از معاملات نسل هزاره با کارت‌های اعتباری انجام شده‌است. البته، بیشتر کارت‌های مورد استفاده را، یک برند صادر کرده است؛ به جای اینکه ارائه‌دهندگان مرسوم کارت‌های اعتباری آن‌ها را  صادر کرده باشند و همه این کارت‌ها با جوایزی همراه بودند.


۳- جوایز نقدی


این یک امر اجتناب‌ناپذیر است؛ برنامه‌های وفاداری اکنون به یک ضرورت تبدیل شده‌اند. مصرف‌کنندگان نسل هزاره به‌طور خاص تمایل دارند که براساس پاداش‌های پیشنهادی ارائه دهندگان، آن‌ها را انتخاب کنند. همچنین بسیاری از مصرف‌کنندگان نسل Y برنامه‌های ویژه‌ای دارند تا از مزایای وفاداری و پاداش‌های نقدی خود استفاده کنند. با توجه به این موضوع، نیاز ‌است شرکت‌ها نقطه توازنی بین پیشنهاد جوایز کافی به مصرف‌کنندگان نسل هزاره برای ترغیب آن‌ها برای خرید و از دست دادن مقدار قابل‌توجهی از سود خود در تلاش برای ایجاد گزاره ارزشی رقابتی پیدا کنند. این بدان معناست که شرکت‌ها باید بگردند و ارائه‌دهنده مناسبی پیدا کنند، شرکتی که به آن‌ها در پردازش کارت اعتباری و صرفه‌جویی در پس‌اندازشان کمک کند، تا بتوانند به مشتریان نسل هزاره پاداش نقدی (و همچنین امکان تعویض) مورد تقاضای آن‌ها را ارائه دهند.


۴-پرداخت درون‌برنامه‌ای


راحتی، یک انگیزه اصلی برای مصرف‌کنندگان نسل هزاره ‌است و ارائه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی به ضرورت از بین ‌بردن نقاط اصطکاک در مسیر خرید مشتریان خود به منظور افزایش تبدیل (تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران) پی برده‌اند. در نتیجه، بسیاری از برنامه‌های پرطرفدار امروزی – که برخی از آن‌ها حتی برای تسهیل خرید ساخته نشده‌اند، مانند اینستاگرام – اقدام به پرداخت وجه درون‌برنامه‌ای کرده‌اند تا مصرف‌کنندگان مجبور نباشند فقط برای خرید یک محصول، صفحه جدیدی را باز کنند. هنگامی که صحبت از نسل هزاره می‌شود، پرداخت درون‌برنامه‌ای حتی از روش‌های پرداخت سنتی مانند پول نقد نیز محبوبیت بیشتری دارد. در گزارش پرداخت نسل هزاره دیلویت آمده ‌است که ۱۵درصد معاملات با روش‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای (مانندپی‌پال ، وِنمو و اپل‌پِی) انجام شده‌است، درحالی‌که تنها ۱۰ درصد معاملات با وجه نقد یا چک انجام شده ‌است.


۵-فین‌تک‌ها (استارت‌آپ‌های فناوری‌ مالی)


نسل هزاره نسلی با گرایش‌های متنوع ‌است که به راحتی خسته می‌شود و این امر موجب تمایل به تجربه ارزها و بسترهای پرداخت جدید مانند بلاکچین می‌شود؛ به‌ویژه وقتی که برای شروع، هیچ هزینه یا حداقل سرمایه‌ای نیاز نباشد. نسل هزاره در پذیرش رمزارزها پیشرو هستند؛ ۱۷ درصد نسل هزاره دارای رمزارز هستند، درحالی‌که تنها ۹ درصد نسل X و ۲ درصد بومرها دارای رمزارز هستند. البته، قابلیت نسل Y برای آزمایش نوآوری‌های بخش مالی محدود به رمزارزها نیست.


بستگی به چابکی دارد!


مصرف‌کنندگان هزاره از ارائه‌دهندگان پرداخت تقاضای چیزهای بیشتری دارند: خلاقیت بیشتر، بازپرداخت بیشتر، پاداش بیشتر و تجربه کاربری با جذابیت بیشتر. به این دلیل، صاحبان مشاغل باید همواره در پردازش کارت اعتباری پس‌انداز کنند؛ این یعنی تحقیق درباره ارائه‌دهندگان برتر راه‌حل‌های پرداخت و پیداکردن راه‌های پس‌انداز برای پاسخگویی به مشتریان خود در قالب پاداش‌های نقدی، امتیازهای وفاداری یا افزایش کارایی. از آنجا که مصرف‌کنندگان هزاره مدام در حال تحقیق درباره نحوه دست‌یابی به بهترین معامله ممکن از راه‌حل‌های پرداخت خود هستند، مشاغلی که در این راستا تلاش خود را می‌کنند، در ارتباط با این جمعیت شناختی فهمیده موفق خواهند بود.

درباره پیمنت دیپوت: پیمنت دیپوت غالبا با نام «شرکت پردازشگر کارت اعتباری کاستکو » شناخته می‌شود، زیرا به تجار امکان دسترسی به یک روش عمده فروشی از طریق پردازش کارت اعتباری را می‌دهد که به طور متوسط باعث می‌شود در هر ماه ۴۰۰ دلار در پردازش کارت اعتباری صرفه‌جویی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.