راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احمد سحرخیز از مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس کناره‌گیری ‌می‌کند

شنیده‌ها حاکی از این است که احمد سحرخیز، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس، بعد از حدود یک دهه فعالیت در بورس، از این سازمان خداحافظی می‌کند. از حدود شش ماه پیش موضوع استعفای سحرخیز مطرح شده بود و یک گزینه احتمالی برای جایگزینی او نیز حمید حسن آبادی، معاون او است.

سحرخیز در کارنامه خود، ارائه طرح و تأسیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، مدیریت مرکز مکنا و مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس را دارد. تدوین استانداردها و مقررات تخصصی فنی امنیتی برای زیرساخت‌های بازار سرمایه، مدیریت توسعه پروژه فروش تعهدی در بازار سرمایه و ارائه طرح رگولاتوری در حوزه امنیت سایبری توسط او در اجلاس آیسکو، از جمله اقدامات او در بازار سرمایه است.

برخی متخصصان فناوری اطلاعات بازار سرمایه معتقدند ایجاد ساختارهای بنیادین در حوزه رگولاتوری فناوری اطلاعات بورس و همچنین بازتر شدن فضای توسعه فناوری اطلاعات از جمله شکستن انحصار شرکت‌های نرم‌افزاری معاملات برخط، فراهم شدن بسترهای لازم برای احراز هویت غیر حضوری و انعقاد قرارداد الکترونیکی مشتریان کارگزاری‌ها و صندوق‌ها و همچنین حذف کامل مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان، حاصل تلاش‌های او در سازمان بورس بوده است.

گفتنی است حمید حسن آبادی که به عنوان گزینه جانشینی سحرخیز مطرح است، دارای مدرک دکتری مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه تهران است، که حدود دو سال معاون سحرخیز بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.