بانک مرکزی امروز، ۲۶ اردیبهشتماه معادل ریالی ناشی از فروش ۵۰ میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، براساس تصمیمهای جلسه ۲۲۱ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در هفتم اردیبهشتماه ۱۴۰۰، در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی به حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند.
پیش از این رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار بهصورت تدریجی فروخته و برای کمک به بورس به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز میشود که اقدام امروز اولین گام در همین راستا بود و ۱۵۰ میلیون دلار باقیمانده نیز به تدریج واریز خواهد شد.