پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
طبق گزارش اقتصادی خردادماه شاپرک تعداد تراکنشهای خردادماه نسبت به ماه قبل افزایش یافته اما در مبلغ تراکنش با کاهش روبهرو بوده است. در خردادماه دو میلیارد و 731 میلیون تراکنش به ارزش ۳.886.380.197 میلیون ریال انجام شده است.
تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به اردیبهشت ماه رشد ۱/۳۶ درصدی را تجربه کردهاند که به نظر میرسد سبب این تغییر، افزایش ۱/۴۸ درصدی تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در خردادماه 1399 نسبت به اردیبهشتماه رشد ۱/۰۲ درصدی را تجربه کردهاند و تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با افزایش ۰/۸۶ درصدی همراه بوده است.
سهم شرکتهای پیاسپی در تعداد و مبالغ تراکنش
طبق این گزارش بهترتیب شرکتهای بهپرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان، آسان پرداخت پرشین و ایران کیش بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنشهای شاپرکی در خردادماه ۱۳۹۹ داشتهاند.
به ترتیب شرکتهای بهپرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان و کارت اعتباری ایران کیش بیشترین سهم را از نظر مبلغ تراکنشهای شاپرکی در خردادماه ۱۳۹۹ داشتهاند.
سهم بانکها در تعداد و مبالغ تراکنش
براساس آمار منتشرشده در این گزارش به ترتیب بانکهای ملت، ملی، صادرات، سپه و کشاورزی بیشترین سهم پذیرندگی از کل مبلغ تراکنشهای شاپرکی را در خردادماه ۱۳۹۹ داشتهاند.
براساس آمار منتشرشده در این گزارش به ترتیب بانکهای ملت، ملی، صادرات، سپه، کشاورزی و پارسیان بیشترین سهم پذیرندگی از کل تعداد تراکنشهای شاپرکی را در خردادماه ۱۳۹۹ داشتهاند.