راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش اقتصادی خردادماه شاپرک منتشر شد

طبق گزارش شاپرک علی‌رغم افزایش تراکنش‌ها در خردادماه، ارزش تراکنش‌ها روندی نزولی داشته است

طبق گزارش اقتصادی خردادماه شاپرک تعداد تراکنش‌های خردادماه نسبت به ماه قبل افزایش یافته اما در مبلغ تراکنش با کاهش روبه‌رو بوده است. در خردادماه دو میلیارد و 731 میلیون تراکنش به ارزش ۳.886.380.197 میلیون ریال انجام شده است.

اردیبشهت‌ماه ۱۳۹۹
خردداماه ۱۳۹۹

تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به اردیبهشت ماه رشد ۱/۳۶ درصدی را تجربه کرده‌اند که به نظر می‌رسد سبب این تغییر، افزایش ۱/۴۸ درصدی تعداد ابزار کارت‌خوان فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در خردادماه 1399 نسبت به اردیبهشت‌ماه رشد ۱/۰۲ درصدی را تجربه کرده‌اند و تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با افزایش ۰/۸۶ درصدی همراه بوده است.


سهم شرکت‌های پی‌اس‌پی در تعداد و مبالغ تراکنش


طبق این گزارش به‌ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان، آسان پرداخت پرشین و ایران کیش بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنش‌های شاپرکی در خرداد‌ماه ۱۳۹۹ داشته‌اند.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان و کارت اعتباری ایران کیش بیشترین سهم را از نظر مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در خرداد‌ماه ۱۳۹۹ داشته‌اند.


سهم بانک‌ها در تعداد و مبالغ تراکنش


براساس آمار منتشرشده در این گزارش به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه و کشاورزی بیشترین سهم پذیرندگی از کل مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را در خرداد‌ماه ۱۳۹۹ داشته‌اند.

براساس آمار منتشرشده در این گزارش به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه، کشاورزی و پارسیان بیشترین سهم پذیرندگی از کل تعداد تراکنش‌های شاپرکی را در خرداد‌ماه ۱۳۹۹ داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.