راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارتباط فردا در دوران کرونا چه وضعیتی دارد؟ / کرونا و کسب‌وکارها به روایت تصویر

کسب‌وکارهای زیادی با شیوع ویروس کرونا دچار مسئله و یا بحران شدند و راهکارهای متفاوتی را از زیاد کردن فاصله کارکنان تا روی آوردن به دورکاری را در پیش گرفتند یا بسیاری از فرایندهای اداری و کاری خود را تغییر دادند. ما در این روزهای سخت کرونایی به کسب‌وکاها سری می‌زنیم و درباره وضعیت آنها در این دوران می‌پرسیم. در این مطلب سراغ شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا رفتیم. شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، شرکتی است که بزرگ‌ترین سرمایه‌اش را نیروی انسانی می‌داند و نوآوری، کارگروهی، ارتباط موثر و یادگیری مستمر آن را متفاوت کرده است. این شرکت شرایط و فضایی را برای کارکنانش فراهم کرده تا آنها بتوانند کاری را انجام دهند که دوست دارند و ارزشی خلق کنند که به کارشان معنایی فراتر از یک شغل دهد. در این سال‌ها نیز ارتباط فردا در حوزه منابع انسانی حرف‌های جدیدی در حوزه جذب، آموزش و نگهداشت نیرو زده است و اکنون که با شیوع ویروس کرونا این شرکت نیز مجبور به دورکاری بخش‌هایی از خود شده است، سعی دارد با انجام اقداماتی این شرایط را برای کارکنانش راحت‌تر کند.

با توجه به صحبت‌های سارا سام‌خانی مدیر توسعه سازمانی ارتباط فردا، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون این شرکت کارهای متعددی انجام داده است که می‌توان آنها را در سه سطح دسته‌بندی کرد؛  اولین اقدام مربوط به اقداماتی است که ارتباط فردا برای سلامت محیط انجام داده که از ضدعفونی کردن مستمر فضا گرفته تا الزام استفاده از ماسک و دستکش افراد در شرکت. دومین اقدام مربوط به فراهم کردن امکان دورکاری کارمندان است و سومین اقدام ارتباط فردا به بازنگری جدی آنها در رویه‌های مدیریت و ارزیابی عملکرد کارکنان برمی‌گردد.

شرکت ارتباط فردا در این شرایط سخت دورکاری سعی کرده تا افراد علیرغم اینکه از یکدیگر دور هستند، با یکدیگر هماهنگ باشند و مانند جزیره‌های جدا از هم نباشند. به گفته کوروش عباسی مدیر برند و ارتباطات ارتباط فردا، راهبرد کلی آنها این بوده که فضا بازیگونه‌سازی شود و سعی کرده‌اند برای اینکه حال همکارانشان خوب باشد، فضا را گیمیفای کنند. او می‌گوید: ‌«برای مثال از همکارانمان خواستیم تا با یکدیگر فضای کاری که در خانه برای خود درست کرده بودند به اشتراک بگذارند و یا در حین جلسات آنلاین از جلسات خود اسنپ‌شات گرفته، به اشتراک گذاشته و دیگران را نیز به داشتن ظاهر آراسته و پوشش مناسب در منزل تشویق کنند. در بخشی دیگر، آن دسته از همکارانمان که فرزند دارند نیز تجربه کار کردن در فضای خانه را نیز با همکاران دیگر به اشتراک می‌گذارند. وجه مشترک همه این فعالیت‌ها تعامل با یکدیگر است و اصلی‌ترین نکته‌ مدنظر ما حفظ این تعامل با یکدیگر حتی در زمان دورکاری است.»

در ادامه تصاویری از جلسه‌های آنلاین کارمندان ارتباط فردا و استفاده از محافظ‌ طلقی که افراد خودشان درست کرده‌اند را مشاهده می‌کنید.

علاوه بر گزارش تصویری از حال و هوای این روزهای ارتباط فردا، در ادامه می‌توانید گزارش ویدیویی ما با کوروش عباسی مدیر برند و ارتباطات و سارا سام‌خانی مدير توسعه سازمانى ارتباط فردا را نیز مشاهده کنید. در این گزارش‌های ویدیویی عباسی و سام‌خانی درباره اقداماتی که شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دوران کرونا انجام داده است، صحبت کرده‌اند.

عکاس: مهدی برهمندپور

ویدئو: تیم بی‌تیتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.