راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کرونا چه تاثیری بر رفتار کاربران کافه‌بازار داشته است؟ / رشد ۱۰۰ درصدی نصب در حوزه درمان

خبر رسمی ورود کرونا به ایران ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌صورت گسترده در رسانه‌ها اعلام شد. در نتیجه اول اسفندماه به‌عنوان آغاز دوره کرونا در ایران در نظر گرفته شده است. در این گزارش رفتار کاربران کافه بازار از یک اسفند ۹۸ (آغاز شیوع ویروس کرونا) تا انتهای هفته دوم فروردین ۹۹ با هفته‌های قبل از آن (از ابتدای سال تا یک اسفند ۹۸) مقایسه شده است.


در جست‌وجوی کرونا


بیشترین آماری که در کافه‌بازار در این دوره زمانی در جست‌وجوی این برنامه به چشم می‌خورد، جست‌وجوی مرتبط با کروناست. در بازه زمانی یک اسفندماه ۱۳۹۸ تا هفته دوم فروردین‌ماه ۱۳۹۹، کرونا ۶۵۰ هزار بار جست‌وجو داشته است. همچنین ویدئوهای آموزشی مرتبط با کرونا بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه بوده که بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است.


برنامه‌ها و بازی‌ها، بیشترین دانلود را داشته‌اند


طبق این گزارش کاربران ۳۳ درصد بیشتر از هفته‌های قبل در سال ۱۳۹۸، برنامه‌های جدید را دانلود و به‌روزرسانی کرده‌اند. بیشترین دانلود برنامه‌ها مربوط به حوزه دارو و درمان و بیشترین دانلود بازی‌ها مربوط به حوزه استراتژی است.

به‌طور کلی ۳۱۴ میلیون دانلود در این بازه زمانی انجام شده که بازی‌ها ۱۰۷ میلیون دانلود و برنامه‌ها ۲۰۷ میلیون دانلود داشته‌اند.

بیشترین دوره نصب فعال در یک روز به حوزه درمان مرتبط است و ۱۰۰ درصد رشد داشته است. در شکل زیر برنامه‌های بالای ۱۰ هزار نصب نشان داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.