راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کرونا چه تاثیری بر رفتار کاربران کافه‌بازار داشته است؟ / رشد 100 درصدی نصب در حوزه درمان

خبر رسمی ورود کرونا به ایران 30 بهمن‌ماه 1398 به‌صورت گسترده در رسانه‌ها اعلام شد. در نتیجه اول اسفندماه به‌عنوان آغاز دوره کرونا در ایران در نظر گرفته شده است. در این گزارش رفتار کاربران کافه بازار از یک اسفند 98 (آغاز شیوع ویروس کرونا) تا انتهای هفته دوم فروردین 99 با هفته‌های قبل از آن (از ابتدای سال تا یک اسفند 98) مقایسه شده است.


در جست‌وجوی کرونا


بیشترین آماری که در کافه‌بازار در این دوره زمانی در جست‌وجوی این برنامه به چشم می‌خورد، جست‌وجوی مرتبط با کروناست. در بازه زمانی یک اسفندماه 1398 تا هفته دوم فروردین‌ماه 1399، کرونا 650 هزار بار جست‌وجو داشته است. همچنین ویدئوهای آموزشی مرتبط با کرونا بیش از 3.5 میلیون دقیقه بوده که بیش از 74 درصد رشد داشته است.


برنامه‌ها و بازی‌ها، بیشترین دانلود را داشته‌اند


طبق این گزارش کاربران 33 درصد بیشتر از هفته‌های قبل در سال 1398، برنامه‌های جدید را دانلود و به‌روزرسانی کرده‌اند. بیشترین دانلود برنامه‌ها مربوط به حوزه دارو و درمان و بیشترین دانلود بازی‌ها مربوط به حوزه استراتژی است.

به‌طور کلی 314 میلیون دانلود در این بازه زمانی انجام شده که بازی‌ها 107 میلیون دانلود و برنامه‌ها 207 میلیون دانلود داشته‌اند.

بیشترین دوره نصب فعال در یک روز به حوزه درمان مرتبط است و 100 درصد رشد داشته است. در شکل زیر برنامه‌های بالای 10 هزار نصب نشان داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.