راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ضرب سکه جدید 50 پنسی در بریتانیا به مناسبت اجرای برگزیت در 31 ژانویه

سکه جدید 50 پنسی قرار است در روز 31 ژانویه، درست در تاریخ اجرای برگزیت، وارد بازار بریتانیا شود. برخی ضرب جدید این سکه و ورودش به بازار را نوعی تفرقه‌افکنی توصیف کردند.

روز یکشنبه، 26 ژانویه دولت بریتانیا از سکه 50 پنسی جدید خود به‌عنوان نمادی برای خروجش از اتحادیه اروپا، رونمایی کرد. روی این سکه عبارت «صلح، سعادت و دوستی با تمام ملت‌ها» حک شده است.

به گفته ساجد جاوید وزیر دارایی بریتانیا خروج از اتحادیه اروپا نقطه عطفی در تاریخ و این سکه نشان‌دهنده شروع فصل جدیدی برای آنها است. باتوجه به تاخیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و عدم توافق یا اجماع پارلمانی درمورد چگونگی انجام برگزیت، وزارت دارایی این کشور تا به حال دو بار ضرب این سکه را به تعویق انداخته است.

از روز جمعه یعنی 31 ژانویه حدود 3 میلیون سکه وارد بازار بریتانیا می‌شود و قرار است بعدا 7 میلیون سکه جدید هم به آنها اضافه شود. دوره گذاری که طی آن بریتانیا و اتحادیه اروپا درمورد شرایط نهایی اجرای برگزیت با یکدیگر مذاکره می‌کنند نهایتا تا پایان سال 2020 ادامه خواهد داشت.

البته واکنش‌ها چندان به ضرب این سکه مثبت نبوده و بسیاری از مردم خشم و ناراحتی خودشان را نسبت به این سکه 50 پنسی جدید در رسانه‌های اجتماعی ابراز کرده‌اند:

منبع: DW

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.