راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیس‌بوک فعالیت سرویس پرداخت فردبه‌فردش را در بریتانیا و فرانسه متوقف کرد

پس از آنکه فیس‌بوک نتوانست نظر مصرف‌کنندگان در بریتانیا و فرانسه را در مورد سرویس پرداخت فرد به فرد خود جلب کند این سرویس مبتنی بر پیام‌رسان خود را در این کشورها غیرفعال کرد.

فیس‌بوک این سرویسش را در سال 2015 راه‌اندازی کرده بود و در سال 2017 و زمانی که می‌خواست سرویس پرداخت فرد به فردش را برای اولین بار در خارج از ایالات متحده راه‌اندازی کند، توانست بانک‌ها و شرکت‌های کارتی بزرگ بریتانیا را در جبهه خود داشته باشد.

برای ارسال پول از طریق سرویس مسنجر، کاربر باید روی علامت + آبی رنگی که روی صفحه چت است کلیک و گزینه پرداخت را انتخاب کند. زمانی که برای اولین فرد اقدام به ارسال پول می‌کند، باید جزئیات کارت بدهی فرد ارسال‌کننده و دریافت‌کننده و همینطور مبلغ موردنظر وارد شود.

اما به نظر می‌رسد که ماهیت دوطرفه فرایند ثبت‌نام بزرگترین مانع برای عدم موفقیت این سرویس به شمار می‌رود. یک سخنگوی رسمی از طرف فیس‌بوک گفته است که آنها امکان ارسال و دریافت پول از طریق پیام‌رسان را در کشورهای بریتانیا و فرانسه و از تاریخ 15 ژوئن، غیرفعال کرده‌اند. این سخنگو در ادامه می‌گوید: «بعد از ارزیابی این موضوع که چطور می‌توانیم به مردم بهترین تجربه در حوزه مسنجر را ارائه دهیم، مجددا تمرکزمان را روی برترین تجربه‌ای که برای کاربر می‌تواند مفید باشد، قرار می‌دهیم و مسلما کاربران را در جریان فرایند این تغییروتحولات قرار می‌دهیم.»

البته فقط سرویس پرداخت فرد به فرد این مسنجر در این کشورها متوقف شده است و قابلیت‌های دیگر مانند انجام کمک‌های مالی همچنان قابل استفاده است.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.