راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چطور استارت‌آپ آلمانی ریزین به‌دنبال رسیدن به دارایی 1/3 میلیارد دلاری در بازار بریتانیا است؟

مترجم: سپیده ترشگو / استارت‌آپ آلمانی ریزین (Raisin) در حوزه پس‌انداز فعالیت می‌کند و قصد دارد در سال 2020 به یک میلیارد پوند (معادل 1/3 میلیارد دلار) دارایی تحت مدیریت دست پیدا کند.

ریزین در فوریه ۲۰۱۸ وارد بازار انگلیس شده است و به کاربران امکان دسترسی به محصولات پس‌انداز در بیش از ۱۳ بانک را می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال آینده بیشتر از اینها کسب‌وکارش را توسعه دهد. در مجموع، این استارت‌آپ فین‌تکی در ۳۱ کشور اروپایی فعالیت و با ۸۷ بانک همکاری می‌کند و 18 میلیارد یورو نیز سپرده‌گذاری کرده است.

ریزین با شتاب زیادی در حال گسترش است واین بدین معناست که متقاضیان بسیاری برای خدماتش وجود دارد. ریزین در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که مشتریانش توانستند از طریق پلتفرم آلمانی آن که در سال 2013 راه‌اندازی شده، بیش از یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کنند. ریزین توانست در کشوری مانند انگلیس توانست به سرعت از مرز یک میلیارد دلار بگذرد و این موضوع نشان‌دهنده آن است که متقاضیان بسیاری برای سرویس‌های فین‌تکی در این کشور وجود دارد. احتمالا دلیل چنین تقاضایی در کشور به خاطر این است که در سال ۲۰۱۸ بانک‌ها به طور متوسط تنها 0/23 درصد سود به سپرده‌ها پرداخت کردند و در نتیجه مصرف‌کنندگان مجبور شدند جایگزین‌های بهتری برای پول‌هایشان پیدا کنند.

ریزین به تازگی هم با «کلیر اسکور» آغاز به همکاری کرده‌ و همین همکاری حضور ریزین را در بریتانیا پررنگ‌تر کرده است. ریزین با مشارکت استارت‌آپ کلیر اسکور که در حوزه اعتبارسنجی فعالیت دارد، به ۸ میلیون کاربر کلیر اسکور این امکان را می‌دهد تا با افتتاح یک حساب در ریزین، ازطریق اپلیکیشن یا وب‌سایت کلیراسکور بتوانند از محصولات پس‌انداز شرکای بانکی ریزین دسترسی یابند. با چنین مشارکت‌هایی شانس موفقیت پلتفرم ریزین هم افزایش پیدا می‌کند.

در حالی که تعدادی از استارت‌آپ‌های فین‌تکی به دنبال ساختارشکنی صنعت پس‌انداز بریتانیا هستند، در این بین ریزین با توسعه مجموعه محصولات خود می‌تواند به مزیت رقابتی دست یابد. سرویس گلدمن ساکس مارکوس در حال حاضر به کاربران بریتانیایی خود، نرخ سود سالانه 1/35 درصد می‌پردازد. این سرویس برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا راه‌اندازی شد و در کمتر از ۸ ماه، بیش از ۸ میلیارد دلار سپرده جذب کرد.

علاوه بر این، نئوبانک مونزو هم در کنار سرویس‌هایی که خودش ارائه می‌دهد، با بانک اوک نورث و شاوبرووک هم وارد همکاری شده تا به مشتریان امکان دسترسی به انواع حساب‌های پس‌انداز را فراهم کند.

ریزین برای توسعه بیشتر خدماتش و دستیابی به یک مزیت رقابتی، باید مجموعه محصولاتش را گسترش دهد. در همین راستا، ریزین به تازگی اقدام به تصاحب شرکت Fairr کرده است. شرکت Fairr فعال در حوزه برنامه‌های بازنشستگی است و به این ترتیب پای ریزین به بازار 12 میلیارد یورویی اروپا باز می‌شود.

منبع: Business insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.