راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تراکنش‌های B2B برون مرزی بلاکچینی تا سال 2024 به 4/4 هزار میلیارد دلار می‌رسد / شرکت‌های برتر این حوزه کدام‌اند؟

داده‌های جدید تحقیقات جونیپر (Juniper) نشان می‌دهد که ارزش کل پرداخت‌های برون مرزی B2B که روی بلاکچین ذخیره می‌شوند تا سال 2024 از مبلغ 4/4 هزار میلیارد دلار هم فراتر می‌رود؛ در حالی که این مبلغ در سال 2019، 171 میلیارد دلار بوده است. فناوری بلاکچین امکان تسویه و تصفیه آنی تراکنش‌های B2B را فراهم می‌سازد و علاوه بر افزایش شفافیت موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

این تحقیقات انجام‌شده با نام «بلاکچین: فرصت‎‌های کلیدی، روندها و چالش‌های 2019 تا 2030»  نشان می‌دهد که موسسات مالی به خاطر فرایند اتوماسیون شناخت مشتری و به کارگیری از فناوری بلاکچین در شناسایی کاربران، می‌توانند هفت میلیارد دلار تا سال 2024 در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی داشته باشند.

.

پیشروهای بلاکچین در بازار

جونیپر در تحقیقاتش 15 فروشنده برتر بلاکچین را نیز ارزیابی کرده و آنها در زمینه تجربه‌شان در این حوزه، بخش بازاریابی و استقرار مشتری و همینطور راهکارهای بلاکچینی‌شان مورد بررسی قرار داده است و در نهایت پنج فروشنده برتر را به این ترتیب معرفی کرده است:

براساس تحقیقات صورت‌گرفته، آی‌بی‌ام به دلیل راهکارهای متنوع بلاکچینی خود در تولید و پایگاه مشتری بسیار قوی که دارد در راس این رتبه‌بندی قرار گرفته است. اینفوسیس فیناکل با شرکای جهانی خود و همینطور راهکارهای محبوب بلاکچینی خود، به عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای بلاکچینی برتر برای موسسات مالی معرفی شده است.

ارزش تراکنش‌ها بین 2019 تا 2024 تا 90 درصد رشد خواهد داشت

دکتر مورگان کیمیج، نویسنده این تحقیق است و در گزارش خود می‌گوید: «پیاده‌سازی بلاکچین بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای موسسات مالی است تا بتوانند تحول دیجیتالی در اجرای عملیاتشان داشته باشند. بلاکچین به ذی‌نفعان این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های عملیاتی‌شان را در بازار رقابتی کنونی، کاهش دهند.»

.

افزایش رقابت در حوزه انجام پرداخت‌های برون مرزی بلاکچینی

به گفته این تحقیق، شرکت‌های ریپل، ویزا و مسترکارت از بازیگران اصلی به کارگیری و استفاده از فناوری بلاکچین در حوزه پرداخت‌های برون مرزی هستند. ریپل از 2012 رهبری این بازار را برعهده داشته است و اکنون به بیش از 200 موسسه مالی سرویس‌دهی می‌کند.

البته همانطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، ریپل در این حوزه به تنهایی فعالیت نمی‌کند و رقیبانی هم وجود دارد. Visa B2B connect و IBM blockchain world wire باعث افزایش رقابت شده‌اند و با گسترش فعالیتشان در 60 کشور دنیا و داشتن شرکای برجسته در اکوسیستم مالی، حضورشان را بسیار پررنگ کرده‌اند.

منبع: the fintechtimes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.