راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کافه بازار برای جذب کاربران چه ابزارهایی ارائه می‌دهد؟

کافه بازار دی‌ماه سال گذشته از ابزار جدیدی به نام «تبلیغات در جست‌وجو» رونمایی کرد که به واسطه آن توسعه‌دهندگان می‌توانند با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود، به طور هدفمند در معرض جست‌وجوی کاربران این پلتفرم قرار بگیرند. چندی پیش هم کافه بازار در لیستی این کلمات کلیدی را منتشر کرد که هدف از آن شناخت بازار توسط توسعه‌دهنده‌ها عنوان شد.

ببینید: مدیر گزارش‌های کافه بازار: توسعه‌دهندگان با بررسی گزارش جست‌وجوی کافه بازار به نیاز کاربران در استفاده از اپلیکیشن‌ها پی می‌برند

محمد حسین جوادی مدیر محصول تبلیغات در جستجوی بازار است. او درباره تاثیر این نوع از تبلیغات در جذب کاربران اپلیکیشن‌ها می‌گوید: «کافه‌بازار بسته به نوع اپلیکیشن شما و حوزه‌ای که در آن به فعالیت می‌پردازید، کلیدواژه‌هایی که مرتبط با شماست را پیشنهاد می‌دهد. همچنین امکاناتی شبیه حراجی گسترده که به شما کمک می‌کند که بهینه‌ترین کلیدواژه‌ها را به شما پیشنهاد دهد هم در پنل موجود است.»

او در این گفت‌وگوی کوتاه به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا اپلیکیشن‌ها باید از این مارکت استفاده کنند تا تعداد کاربران خود را افزایش دهند و کافه بازار چه خدماتی را برای این منظور به آنها ارائه میدهد.

جذب کاربر برای اپلیکیشن‌های مختلف چگونه انجام می‌شود؟

اپلیکیشن‌ها با انتخاب کلیدواژه‌هایی که به حوزه کسب‌وکارشان مرتبط است (چه کلیدواژه‌هایی که مستقیماً مرتبط با اپلیکیشن‌هاست، چه کلیدواژه‌هایی که مرتبط با حوزه فعالیت آن‌هاست و چه کلیدواژه‌های مرتبط با رقبایشان) می‌توانند هنگامی که کاربر در کافه‌بازار، آن کلیدواژه‌ها را جست‌وجو می‌کند، به عنوان نتیجه اول جست وجو نمایش داده شوند. مشخصاً هنگامی که کاربر، خود می‌گوید که به دنبال چه جنس از اپلیکیشن می‌گردد، شما می‌توانید تبلیغات هدفمند یا Targeted را داشته باشید.

آیا هوشمندسازی و ابزارهای هوشمند کمکی به این موضوع می‌کنند؟ چگونه؟

بله، تاثیربسزایی داشته است. همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد، غایت تبلیغات این است که شما بدانید که چه اپی را در چه زمانی و به چه کاربری نمایش دهید. مهم‌ترین اتفاق در تبلیغات این است که شما بتوانید کاربر مناسب خودتان را بیابید و سپس بتوانید میزان نرخ درگیری آن کاربر با اپ خود را بررسی کنید و به اصطلاح Track کنید. این امکانات ردگیری رفتار کاربر کمک شایان توجهی به برآورد میزان درگیری هر کاربر با اپ، نقاط پرطرفدار اپ و نقاط ضعف آن می‌کنند. در ضمن در دنیای مجازی تبلیغات و خصوصاً تبلیغات، حجم گسترده‌ای از نیاز به صورت تقریباً ثابت وجود دارد و این درخواست دائم، می‌تواند بیانگر این باشد که این بازار هم رو به رشد است.

این ابزارهای هوشمند چه ابزارهایی هستند و شما تا چه حد در کافه‌بازار از آنها استفاده می‌کنید؟

بخشی از این امکانات در پس سیستم تبلیغات است. زمانی که سیستم تبلیغات با بررسی پارامترهای کیفی اپ‌های متقاضی شرکت‌کننده در مزایده هر کلیدواژه و رفتار کاربر، بهینه‌ترین پیشنهاد را انتخاب می‌کند و تلاش می‌کند که چه در سمت تبلیغ‌دهنده و چه در سمت کاربر کافه‌بازار، میزان رضایت را به حداکثر برساند. بخشی دیگر هم به کارکردهایی از جنس ارائه آمارهای تفصیلی به تفکیک هر کلیدواژه برمی‌گردد که کمک می‌کند هزینه تبلیغات به میزان بهینه آن میل کند.

کافه‌بازار بسته به نوع اپلیکیشن شما و حوزه‌ای که در آن به فعالیت می‌پردازید، کلیدواژه‌هایی که مرتبط با شماست را پیشنهاد می‌دهد. همچنین امکاناتی شبیه حراجی گسترده که به شما کمک می‌کند که بهینه‌ترین کلیدواژه‌ها را به شما پیشنهاد دهد هم در پنل موجود است. در ضمن فیچر جدید اعلان ایمیل شبانه به شما گزارشی مختصر از میزان کارکرد کمپین شما در روز گذشته را ارائه می‌کند. همچنین اعلان اتمام بودجه، سقف حداکثر مصرف بودجه روزانه و سایر امکاناتی که در پنل ارائه می‌شود، کمک می‌کنند که بهینه‌ترین حالت تبلیغات اتفاق بیفتد.

آیا تغییراتی که استفاده از این ابزارها ایجاد می‌کنند، محسوس هستند و به‌طور کلی نفع کسب‌وکارها برای اینکه اپلیکیشن‌های خود را در کافه بازار قرار دهند با این ابزارها فراهم می‌شود؟

بله، مشخصاً بعد از رهانش هرکدام از این امکانات ما شاهد تحولی جدی‌ در میزان نصب، کانورژن و هزینه هر نصب بودیم. به طور مثال، برخی از امکانات هم شبیه مدل نمایش is detail می‌تواند بیشترین میزان اطلاعات را در کمترین زمان ممکن و به شکلی که کاربر پسند باشد، مشخصاً روی آگاهی برند، روی میزان کانورژن و مشخصاً تعداد نصبی که تبلیغ‌دهنده تمایل دارد را مورد تأثیر قرار دهد. همچنین کافه‌بازار زمانی‌که یک کاربر یک اپ را دارد، آن تبلیغ را به آن نمایش نمی‌دهد که این امکان هم باعث موثرتر شدن تبلیغات شده است.
روند رو به رشد تعداد تبلیغ‌دهندگان، تعداد کوئری‌های تبلیغ رفته، میزان نصب و کانورژن و همچنین میزان نرخ بازگشت هشتاد درصدی سه‌روزه تبلیغ‌دهندگان  نماینده این است که این سیستم هوشمند در مسیر درستی قدم برمی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.