راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه با استفاده از ارز رمزنگاری‌شده یک هویت دیجیتالی ناشناس ایجاد کنیم؟

اگر می‌توانستید در زمان سفر کنید و به عقب برگردید و دوباره اینترنت را بوجود بیاورید، چه تغییری در آن ایجاد می‌کنید؟

درباره عضو شدن در فیسبوک تجدیدنظر می‌کردید و بازهم یک سری از عکس‌هایی که قبلا منتشر کرده بودید را بازهم منتشر می‌کردید؟ ترجیح نمی‌دادید که یک سری پست‌های منتشرشده‌تان را حذف کنید؟ درست است که برای خنثی کردن اشتباهات گذشته دیگر دیر شده، اما می‌توان با استفاده از ابزارهای حریم خصوصی و ارزهای رمزنگاری‌شده، یک هویت آنلاین جدید ایجاد و دوباره از نو شروع کرد. در ادامه درباره چگونگی این شروع جدید صحبت خواهیم کرد.

.

چگونه کاملاً ناپدید شویم؟

ناپدید شدن در زندگی واقعی دشوار است، چرا که باعث می‌شود دوستان، خانواده و مکان‌های مورد علاقه خود را رها کنید و نام، اسناد و مدارک، شناسه، کارفرما و محل زندگی‌تان را تغییر دهید. انجام تمامی این کارها تقریبا غیرممکن است و به همین دلیل است که فقط تعداد انگشت‌شماری از افراد موفق به انجام آن می‌شوند. جنایتکارانی که پا به فرار می‌گذارند، به ندرت می‌توانند خود را برای مدت طولانی مخفی نگه دارند، چرا که معمولا با یک تماس تلفنی از خانه یا عدم توانایی در وفق یافتن با محیط جدید و مخفی کاری، از هم می‌پاشند.

اما داستان اینترنت بسیار متفاوت است. به قول این ضرب‌المثل انگلیسی، در اینترنت هیچ‌کس نمی‌داند که شما یک سگ هستید. اما اگر از سگ بودن خسته شدید و تصمیم گرفتید که یک هویت جدید مثل یک گربه، خرس، یا یک پاندا داشته باشید، باید چه کار کنید؟ امروزه تمام کاری که باید انجام دهید این است که پروفایل عمومی خود را ببندید و مانند پروانه‌ای که از پیله خارج می‌شود، دوباره متولد شوید. برای شروع یک زندگی جدید، ابتدا باید مدتی در پیله زندگی کنید.

.

زندگی که ارزش دو بار زیستن را دارد

این مقاله یک راهنما برای چگونگی شروع یک زندگی تازه در فضای آنلاین و با استفاده از رمزنگاری، ابزارهای ناشناس بودن، نام‌های مستعار و ارز رمزنگاری‌شده است. این مقاله یک برنامه دقیق نیست و ممکن است برای همه افراد کارایی نداشته باشد. فراموش نکنید که استخراج‌کننده معروف بیت‌کوین یعنی جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، چطور ضمن حفظ نام واقعی خود در فضای اینترنت، اقدامات گسترده‌ای را برای پنهان کردن محل زندگی واقعی خود انجام داد. البته، این مورد برعکس چیزی است که قصد صحبت درباره آن را داریم.

حتی اگر قصد تغییر هویت عمومی خود را ندارید و نمی‌خواهید از نو شروع کنید، ابزار و تکنیک‌هایی وجود دارند که همه، مخصوصا کاربران ارزهای رمزنگار‌ی‌شده می‌توانند از آنها برای پس گرفتن حریم خصوصی خود استفاده کنند.

ما در روزهای اولیه همه‌گیر شدن اینترنت اطلاعات خود را آزادانه و با خیال راحت در فضای آنلاین به اشتراک می‌گذاشتیم، چرا که نمی‌توانستیم سیاه‌چاله شیفته انطباق و تحت نظارت بلاکچین و پلیس زبان که هیچ چیز از دید آن پنهان نمی‌ماند و ما اکنون در آن زندگی می‌کنیم را پیش‌بینی کنیم. چه کسی می‌داند که اینترنت مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده به چه شکلی خواهد بود، اما همه می‌دانیم که قطعا حریم خصوصی کمتری خواهد داشت. اقداماتی که اکنون برای تقویت نام مستعار خود انجام می‌دهید، می‌تواند در آینده برایتان بسیار مفید و سودمند باشد.

.

مرحله ۱: پرسونای خود را انتخاب کنید

استفاده کردن از یک نام مستعار، به شما امکان می‌دهد تا خود واقعی‌تان را حفظ کنید و این فقط نام واقعی‌تان است که تغییر می‌کند. تلاش برای داشتن دو یا چند هویت به طور موازی، مملو از خطر است.

توییتر رمزنگاری‌شده مملو از حساب‌های ناشناسی است که برخی از آن‌ها برای چندین سال پوشش خود را حفظ کرده‌اند و در عین حال، به طور تمام‌وقت به عنوان تاجران حرفه‌ای، تولیدکنندگان پست‌های بی‌ارزش، نویسندگان، اقتصاددانان توکن و مشاوران پروژه در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده فعالیت می‌کنند.

.

مرحله 2: حرفه خود را انتخاب کنید

درست است که هیچ چیز نمی‌تواند مانع این شود که به صورت تمام‌وقت در کافی‌شاپ‌های استارباکس کارکنید و در عین حال، شخصیت خود به عنوان یک تک‌شاخ فارغ از جنسیت را در فضای اینترنت حفظ کنید، اما زیبایی زندگی در عصر دیجیتال در این است که می‌توانید از راه دور کار کنید و بدون نیاز به فاش کردن نام واقعی، آدرس یا شماره امنیتی اجتماعی خود، پاداش سخاوتمندانه‌ای هم دریافت کنید. صنایع بی‌شماری وجود دارند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند؛ اما فناوری و به ویژه ارزهای رمزنگاری‌شده برای این منظور ایده‌آل‌تر هستند.

جدا از مزایای بارز دریافت دستمزد به غالب ارز دیجیتال، کاری که می‌توانید در حوزه کریپتو انجام دهید بسیار باارزش‌تر از هویت واقعی شماست. اگر یک برنامه‌نویس ماهر هستید، تنها اعتبارسنجی لازم برای نام کاربری شما کامیت‌های گیت‌هاب (Github Commits) شماست. اگر کد شما بررسی شود، دیگر لازم نیست برای کار به زحمت بیفتید. برای برنامه‌نویسان تازه‌کار، پیدا کردن باگ‌ها روی گیت‌کوین (Gitcoin) فرصت خوبی برای نشان دادن مهارت‌هاست و می‌تواند پاداش‌های دیجیتال خوبی را به همراه داشته باشد.

مشاغل دیگری که مورد علاقه افراد ناشناس هستند عبارتند از نوشتن محتوای تبلیغاتی، ویرایش فیلم، طراحی گرافیک و توسعه وب.

.

مرحله 3: سطح حریم خصوصی خود را انتخاب کنید

حریم خصوصی سطوح مختلفی دارد و تا زمانی که به کاری غیرقانونی مانند اداره یک بازار دارک‌نت مشغول نباشید، نیازی نیست تا در مورد امنیت عملیت خود وسواس به خرج دهید. برای اکثر افراد، حریم خصوصی می‌تواند به سطوح مصرف‌کننده و حرفه‌ای طبقه‌بندی شود که گزینه دوم برای کسانی است که بخواهند یک شغل آنلاین را بدون نام و و به صورت ناشناس اداره کنند.

حریم خصوصی سطح مصرف‌کننده: از یک مرورگر وب طرفدار حفظ حریم خصوصی استفاده کنید، سرویس‌ها و افزونه‌های ردیابی فعالیت‌هایتان را غیرفعال کنید، استفاده از ایمیل‌های رمزنگاری‌شده را مد نظر بگیرید، اتکای خود به پلتفرم‌های رمزنگاری‌شده که مستلزم شناخت مشتری هستند را محدود کنید و سکه‌هایتان را قبل از ارسال به محل ذخیره بلند مدت، با هم ترکیب کنید.

حریم خصوصی سطح حرفه‌ای: از یک سرویس ایمیل رمزنگاری‌شده استفاده کنید، سکه‌های خود را قبل از ارسالشان به حساب‌هایی که ممکن است به هویت شما متصل شوند به طور کامل ترکیب کنید، همیشه از یک وی‌پی‌ان استفاده کنید، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود غیرفعال کنید و همچنین مجموعه‌ای از اقدامات امنیتی را رعایت کنید که این اقدامات هرچند ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما به زودی برایتان به یک کار عادی بدل می‌شود.

.

مرحله 4: پول خود را با احتیاط نقد کنید

به لطف وجود هزاران خرده‌فروش که دریافت دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین کر (BTC) و بیت‌کوین کش (BCH) را پذیرفته‌اند، این روزها پرداخت دستمزد به صورت ارز رمزنگاری‌شده نیز مانند پرداخت هزینه کالاها و خدمات نسبتا معمول و آسان شده است. با این حال، شما نمی‌توانید تمام هزینه‌های خودتان را در قالب ارز رمزنگاری‌شده پرداخت کنید و تبدیل ارز رمزنگاری‌شده به پول رایج نیز می‌تواند دشوار باشد. فروش همتا به همتای سکه به ازای پول نقد، روش واضحی برای انجام این کار است. اگرچه وب‌سایت لوکال‌بیت‌کوینز (Localbitcoins) این امکان را از گزینه‌های خود حذف کرده است، بسیاری از فروشندگان جزئیات تماس خود را در کنار فهرست خود ارائه می‌کنند و احتمالا برخی از آن‌ها از انجام معامله بصورت شخصی خوشحال خواهند شد. از طرف دیگر، بخش محلی وب‌سایت بیت‌کوین‌دات‌کام (local.Bitcoin.com) این امکان را به شما می‌دهد تا بیت‌کوین کش (BCH) را به صورت خصوصی و به هر روشی که ترجیح می‌دهید، خرید و فروش کنید.

.

در زندگی با نام مستعار آن‌قدرها هم تنها نیستید

زندگی با یک نام مستعار در وب و مخفی کردن نام یا چهره واقعی‌تان برای همیشه، ممکن است شبیه یک زندگی تنها، منزوی و پر از شک و توهم باشد، اما لزوما این‌طور نیست. شما در یک طرح حفاظت سفت و سخت نیستید و می‌توانید آزادانه با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید. احتیاط شرط عقل است و مسلما باید محتاط باشید و جنبه‌هایی از زندگی‌تان را محصور و پنهان کنید. حذف معیارهای اجتماعی و برند شخصی که به طور معمول با موفقیت گره خورده‌اند، بهای ناچیزی است که گروهی از طرفداران ارزهای رمزنگاری‌شده در ازای آزادی اقتصادی و حفظ حریم خصوصی پرداخت می‌کنند.

منبع: news.bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.