راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کوین‌بیس حق ثبت اختراع تراکنش‌های بیت‌کوینی از طریق ایمیل را دریافت کرد

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین‌بیس حق امتیاز سیستمی را به ثبت رساند که امکان معامله مستقیم بیت‌کوین از طریق ایمیل را برای کاربران فراهم می‌کند.

این روش ابتدا در سال 2015 ثبت و در 17 دسامبر موفق شد جایزه اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) را کسب کند و کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از آدرس‌های ایمیل مرتبط با آدرس‌های کیف پول و بدون هیچ هزینه‌‌ای، پرداخت‌های بیت‌کوین انجام دهند.


.راحتی رایگان


.در این سیستم، آدرس‌های ایمیل به عنوان شناسه‌ای برای آدرس‌های کیف پول کاربران در داخل سیستم عمل می‌کنند. در این روش بااستفاده از یک کامپیوتر میزبان مشخص‌شده، ماژول ایجاد و مدیریت کیف پول بیت‌کوین با ماژول ایمیل مربوطه جفت می‌شوند.

همان‌طور که در حق ثبت اختراع آمده است، این اختراع شامل یک طاق می‌شود که می‌تواند فردی یا گروهی باشد و بیت‌کوین‌های مطالبه‌نشده در آن ذخیره می‌شوند و ظاهرا امنیت را افزایش می‌دهد.

.

بیت‌کوین از طریق ایمیل
طرح این اختراع

قابلیت کیف پول گرم در آن است که برخی آدرس‌های بیت‌کوین را به منظور یک سری دلایلا امنیتی به طاق انتقال دهد. یک کلید خصوصی از آدرس بیت‌کوین طاق تقسیم و توزیع می‌شود تا بتواند امنیت طاق را حفظ کند. یک طاق، آدرس‌های ایمیل متعددی دارد تا بتواند مجوز انتقال بیت‌کوین به بیرون از طاق را صادر کند.»

پس از این که درخواستی برای انتقال بیت‌کوین از طاق داده شد، لینک‌های تاییدیه از طریق ایمیل برای کاربر (یا کاربران) ارسال می‌شوند و معمولا فرایند تایید، 48 ساعت طول می‌کشد.

در بیشتر موارد، درخواست‌های انتقال مابین آدرس‌های ایمیل و کیف‌های پول مرتبط با آن‌ها در داخل سیستم، هیچ هزینه‌ای ندارد چرا که این مکانیزم داخل یک سیستم رایانه میزبان مستقر است.

علاوه بر این ویژگی‌ها، این شبکه پیشنهادی شامل گره‌ای است که میزبان یک صرافی بیت‌کوین است و کاربران می‌توانند در آن، بیت‌کوین‌های خودشان را با ارزهای فیات مبادله کنند.

همچنین این سیستم یک مکانیزم تبادل فوری فراهم می‌کند و به پذیرندگان و مشتریان این امکان را می‌دهد تا یک نرخ ارز محلی ثابت را برای ارزهای رمزنگاری‌شده خود مشخص کنند و از این طریق بتوانند ضرر و زیان‌های نرخ مبادله‌شان را کاهش دهند.


.توئیتری‌ها متقاعد نشده‌اند


.در حالی که جذابیت یک سیستم پرداخت‌ بیت‌کوین ساده و مبتنی بر ایمیل بر کسی پوشیده نیست،‌ اما پخش شدن اخبار این ثبت اختراع میان توئیتری‌های فعال در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده، نظرات متفاوت و شک و تردیدهایی را به همراه داشته است. یکی از کاربران با نام «@Maiirye» این‌طور پاسخ داده است:

«می‌دانم که در حال حاضر هم الگوریتم‌های شناخت مشتری و ضدپولشویی را در انجام مبادلات و صرافی‌ها رعایت می‌کنیم، اما متصل کردن کیف پول به یک آدرس ایمیل، ما را یک قدم به تراکنش‌های «غیر ناشناس» نزدیک‌تر می‌کند. این پتنت و طاق نگهداری کوین‌های بدون مدعی، نقل و انتقال بیت‌کوین را متمرکز می‌کند و من با آن مخالف هستم.»

با این حال، به نظر می‌رسد این سیستم ایمیل، با اهداف اعلام‌شده آرمسترانگ در رابطه با آینده کوین‌بیس مطابقت دارد. او قبلا اعلام کرد که به دنبال چیزی فراتر از سرویس‌های تریدینگ است و هدف او، به کارگیری گسترده و جهانی ارزهای رمزنگاری‌شده در اقتصاد جهانی است.

منبع: CoinTelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.