راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمله به معاملات آتی بیت‌کوین بایننس و شکایت 150 میلیون دلاری از اف‌تی‌ایکس

صرافی مشتقات ارزهای رمزنگاری‌شده یعنی اف‌تی‌ایکس (FTX) یک طرح دعوی 150 میلیون دلاری به دلیل دستکاری بازار و فروش اوراق بهادار بدون مجوز در ایالات متحده دریافت کرده است. بخش‌هایی از سند این دعوی که سوم نوامبر توسط مجری پادکست وب‌سایت End of Chain یعنی ساموئل مک‎‌کالوک در رسانه‌ها منتشر شد، نشان می‌دهد که اف‌تی‌ایکس به حمله به صرافی همتای خود یعنی بایننس متهم شده است.

.

دعوی: اف‌تی‌ایکس طرحی خرابکارانه و گمراه‌کننده داشت

شاکی این دعوی که یک نهاد ناشناس، مشهور به شرکت جلوگیری از دستکاری بیت‌کوین (Bitcoin Manipulation Abatement LLC) است، خواستار خسارتی به ارزش 150 میلیون دلار است.

طبق ادعای وکلای شاکی، اف‌تی‌ایکس در اواسط ماه سپتامبر از حساب‌ها برای دستکاری معاملات آتی بیت‌کوین که اخیرا توسط بایننس راه‌اندازی شده، استفاده کرده است. این سند بیان می‌کند:

«هر کدام از متهمان در روز 15 سپتامبر 2019، در حین ارتکاب جرم و انجام طرح خرابکارانه و گمراه‌کننده دستگیر شدند. هرکدام از این متهمان دو تلاش غیرقانونی ناموفق برای دستکاری قیمت‌های معاملات آتی بیت‌کوین که روی بورس معاملات آتی ارزهای رمزنگاری‌شده بایننس ذکر شده، انجام داده‌اند.»

مک‌کالوک این‌طور جمع‌بندی می‌کند که: «بخش اصلی استدلال شاکی این است که اف‌تی‌ایکس با هدف ایجاد آبشارهای انحلال، از موقعیت خود برای دستکاری قیمت‌های بیت‌کوین استفاده کرده و برای این کار از الگوریتم‌های momentum ignition کمک گرفته است.

.

اف‌تی‌ایکس این طرح دعوی را مسخره می‌کند

اف‌تی‌ایکس هنوز اظهار نظری عمومی درباره این اقدامات نکرده است و باید گفت که شرکت رقیب آن یعنی بیت‌مکس به خاطر درز اطلاعات کاربران در هفته گذشته، همچنان در معرض توجهات قرار دارد.

در مطلبی که چند روز پیش در وبلاگی منتشر شد، شرکت تجاری کمی Alameda Reaserch هم اعلام کرد که این شرکت نیز مورد هدف چنین دعاوی قرار گرفته است.

به گفته این شرکت: «اگرچه ما به طور رسمی دادخواستی دریافت نکرده‌ایم، اما شکایتی که توسط یک وکیل حقوق انحصاری تنظیم شده، در  اینترنت دست به دست می‌چرخد. این شکایت مزاحمت‌آمیز با اشتباهاتی مضحک مانند اشتباه در مورد کلیت مدل کسب‌وکار شرکت، همراه است.»

آلامدا همچنین ادعا کرده است که همزمان با افزایش محبوبیت خود، مورد هدف یک کمپین اسمیر (برنامه‌ریزی برای بی‌اعتبار کردن یک چهره مشهور به کمک اتهامات دروغین) قرار گرفته است:

«این یک واقعیت تاسف‌آور است که به راحتی می‌توان دادخواست‌های مزخرف را ثبت و به زحمت می‌توان با آن‌ها مقابله کرد و عده‌ای احمق از این مساله به عنوان دستاویزی برای اخاذی از هرکسی که مشهور می‌شود، استفاده می‌کنند.»

منبع: cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.