راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای فروش غیرمجاز توکن EOS جریمه چندین میلیونی در نظر گرفت

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده جریمه‌های سنگینی را علیه دو شرکت بزرگ فعال در حوزه رمزنگاری اعمال کرد. این دو شرکت به جرائمی مانند فروش توکن ای‌اواس (EOS) بدون ثبت کردن آن و انجام تقلب در عرضه عمومی متهم هستند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد دارد بخشی از این جریمه را به جبران خسارات سرمایه‌گذاران اختصاص دهد.

.

بلک.وان به علت عدم ثبت ICO به پرداخت 24 میلیون دلار جریمه محکوم شده است

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کمپانی بلک.وان که یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی بلاکچین است، موافقت کرده در ازای حل‌وفصل شکایات مطرح شده، 24 میلیون دلار جریمه بپردازد. بلک.وان متهم است که بدون انجام مراحل قانونی ثبتی، نسبت به راه‌اندازی ICO اقدام کرده و طی یک دوره یک ساله، چندین میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال را به سمت خود جذب کرده است.

شرکت مذکور که در ایالت ویرجینیا و هنگ کنگ به فعالیت می‌پردازد، در بازه زمانی ژوئن 2017 تا ژوئن 2018 توانسته از طریق برگزاری ICO عددی برابر با 900 میلیون توکن دیجیتال را به فروش برساند. طبق اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، هدف بلک.وان آن بوده که با جذب سرمایه، مخارج عمومی را پوشش دهد و رقم مورد نیاز برای توسعه و ارتقای نرم‌افزارها و راهکاری جدید بلاکچینی را تامین کند.

طبق اعلام نیوز.بیت‌کوین، «سال مالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ 30 سپتامبر به پایان می‌رسد و برخی تحلیل‌گران معتقدند که این نهاد با رسیدگی به پروژه‌های کلاهبردارانه حوزه رمزنگاری قصد دارد پایان درخشانی را در عملکرد سال جاری رقم بزند.»

استفانی آواکیان یکی از رهبران بخش اجرای قانون در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. او اشاره کرد که تعدادی از آمریکایی‌ها در ICO بلک.وان شرکت کرده‌اند. آواکیان طی یک بیانیه خبری اظهار داشت: «در حالت کلی هر شرکتی که بخواهد به سرمایه‌گذاران آمریکایی اوراق بهادار بفروشد، باید از قوانین مربوطه پیروی کند و فرقی هم نمی‌کند که نوع عملیات شرکت چگونه است یا از چه برچسبی برای عرضه محصولات مرتبط با سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند.»

در شرایطی که سرمایه‌گذاران از اطلاعات کافی برای اتخاذ تصمیمات دقیق محروم بمانند، وظیفه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است که وارد میدان شده و به اجرای قانون بپردازد.

این کمیسیون دریافت که بلک.وان از قوانین ثبتی اوراق بهادار فدرال تخطی کرده است؛ از این رو، این شرکت فعال در حوزه رمزنگاری را به پرداخت 24 میلیون دلار جریمه محکوم کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا عنوان کرد که بلک.وان بدون تایید یا رد اطلاعات کشف شده، رضایت داد که این مبلغ را بپردازد.

.

لانگفین در ازای کلاهبرداری به پرداخت 6.8 میلیون دلار جریمه محکوم شد

در یک پرونده مشابه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم گرفت یک دادرسی علیه شرکت لانگفین و مدیر عامل آن ترتیب دهد. یک دادگاه فدرال در نیویورک آن‌ها را به پرداخت 6.8 میلیون دلار جریمه محکوم کرد. مدیریت این شرکت نیز به برگزاری عرضه عمومی کلاهبردارانه و دروغ‌نمایی در اعلام درآمد متهم شد.

شرکت لانگفین و مدیر عامل آن که ونکاتا میناولی نام دارد، برای این که بتوانند در درجه‌بندی مقررات، رتبه A+ را کسب کنند، در پرونده‌های ارسالی به رگولاتور به دروغ ادعا کردند که این شرکت در ایالات متحده قرار دارد و در این کشور به فعالیت می‌پردازد. آن‌ها 400 هزار سهم از لانگفین را به شکل رایگان بین خودی‌ها و وابستگانشان تقسیم کردند و اعداد مربوط به سهامداران و سهم‌های فروخته شده در عرضه عمومی را به غلط جلوه دادند تا با الزامات لیستینگ در نزدک انطباق پیدا کنند.

کمیسیون اوراق بهادار همچنین ادعا کرده که لانگفین میزان درآمد خود را به دروغ، بالای 66 میلیون دلار گزارش کرده است؛ این در حالی است که میناولی و سه همدست او رقمی معادل با 33 میلیون دلار از سهم لانگفین را از طریق تراکنش‌های غیررسمی به فروش رسانده و بین افراد مختلف تقسیم کردند. در ماه ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جریمه‌هایی را علیه همدستان میناولی وضع کرد و در ماه اوت لانگفین و میناولی را به پرداخت 300 هزار دلار جریمه محکوم کرد. پول جریمه‌ها بین سرمایه‌گذاران لانگفین توزیع خواهد شد.

منبع: نیوز.بیت‌کوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.