راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به گفته اداره مالیات استرالیا تمام حساب‌های بازنشستگی کریپتو جریمه خواهند شد

رگولاتوری‌ها علیه رمزارزها و شک و تردید سیاست‌مداران به فناوری مالی جدید همچنان ادامه دارد. در این میان، اداره مالیات استرالیا نیز هشدارهایی را به سرمایه‌گذارانی ارسال کرد که بخش زیادی از سرمایه بازنشستگی خودشان را روی کریپتوکارنسی‌ها قرار دادند.

اداره مالیات استرالیا (ATO) به سرمایه‌گذارانی که بخش عمده‌ای از پس‌انداز بازنشستگی خود را به‌صورت کریپتوکارنسی‌ها ذخیره کردند، نامه اخطاریه ارسال کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، پس از هشدار ATO در مورد استراتژی‌های پرخطر سرمایه‌گذاری بازنشستگی، 18 هزار نفر از دارندگان صندوق‌های بازنشستگی خصوصی SMSFs، که نوعی حساب بازنشستگی است که توسط افراد به‌صورت خصوصی مدیریت می‌شود، به دلیل نقض قوانین چهار هزار و 200 دلار استرالیا جریمه شدند.

علاوه بر اینکه این نامه اخطاریه دارندگان SMSF را هدف قرار داده بود که بیش از 90 درصد پس‌انداز بازنشستگیشان را روی یک دارایی، ترجیحا املاک، گذاشته بودند، از طرف دیگر، ATO رمزارزها را جزو سرمایه‌گذاری‌های پرخطر معرفی کرد.

این اداره می‌گوید: «ما قبلا شاهد بودیم که دو نمونه از دارندگان SMSF، میزان قابل‌توجهی از پس‌انداز بازنشستگی خود را از طریق سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی، ازدست‌داده‌اند.»

البته باید گفت که هشدار اداره مالیات درباره کلاس و طبقه‌بندی دارایی‌ها نبوده بلکه منظورش زیاده‌روی و قرار دادن حجم زیادی از سرمایه‌ها روی یک نوع دارایی به خصوص است.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) نیز می‌گوید: «درباره خدماتی که برای ایجاد صندوق‌هایی در حوزه کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد، محتاط باشید. اداره این صندوق‌ها به زمان، مهارت و مسئولیت قابل‌توجه نیاز دارد. همچنین ممکن است پس‌انداز بازنشستگی خود را در معرض خطر قرار دهید.»

لازم به ذکر است که به تازگی خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS)، نامه‌های اخطاری نیز به سرمایه‌گذاران کریپتو ارسال کرده است.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.