راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاسخ‌های دیوید مارکوس به انتقادات علیه لیبرا / در جلسه با 26 بانک مرکزی چه گذشت؟

کالیبرا، نهاد ایجادشده توسط فیس‌بوک برای ارائه خدمات مالی ازجمله کیف پول دیجیتالی برای طرح کریپتوکارنسی لیبرا است. این روزها خبرهای زیادی مبنی بر انتقادات رگولاتوری‌ها علیه فیس‌بوک منتشرشده و حالا رئیس کالیبرا، به ادعای مقامات مبنی بر اینکه «این پروژه تهدیدی برای حاکمیت پولی ملت‌ها است» پاسخ داده است.

در روزهای اخیر، دیوید مارکوس، که مدیریت پروژه لیبرا را برعهده دارد، گفت که قصد دارد نشان دهد انتقادات مقامات، خصوصا نقد برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه که مهم‌ترینشان بود، حقیقت ندارد.

لازم است در اینجا یادآوری کنیم که اخیرا لومر گفته که باوجود لیبرا، حاکمیت پولی دولت‌ها درخطر است و تهدید کرد که توسعه این پروژه را در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد کرد.

مارکوس در واکنش به انتقادات گفت که لیبرا با سبدی از ارزهای قدرتمند و باارزش حمایت شده است. این بدین معنا است که برای هر واحد لیبرا، باید ارزش معادلی در ذخیره ارزش آن وجود داشته باشد. بدین ترتیب، لیبرا پول جدید ایجاد نخواهد کرد و این مسئولیت همچنان به طور سفت و سختی برعهده حاکمیت ملل خواهد بود.

همچنین رئیس کالیبرا توضیح داد که لیبرا، باهدف شبکه پرداختی بهتر که از ارزهای ملی استفاده می‌کند ایجادشده است و ارزش قابل‌توجهی برای مصرف‌کنندگان سراسر جهان ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، او از توجه رگولاتورها استقبال کرد و گفت:

«ازنظر ما رگولاتوری سرسخت که مانع از انحراف انجمن لیبرا از الزامات و تعهداتش می‌شود، اتفاق مطلوبی است.»

درواقع همه این‌ها، پاسخ‌هایی بود که مارکوس در جلسه با 26 بانک مرکزی ارائه داد که در آن جلسه، بانک‌های مختلفی ازجمله بانک مرکزی اروپا، فدرال‌رزرو آمریکا و بانک مرکزی انگلستان انجمن لیبرا و طراحی پروژه را مورد بررسی قرار دادند.

درنهایت، مارکوس متعهد شد که همچنان نگرانی‌های رگولاتورها، بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران در خصوص عملیات و طرح لیبرا را رفع کند.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.