راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صیامی: بیمه مرکزی مجوز کسب‌وکارهای سنتی را به اینشورتک‌ها می‌دهد

وحید صیامی، کارشناس صنعت بیمه الکترونیکی، گفت: «سرمایه‌گذاری در حوزه اینشتورتک با فضای بانکی و پرداخت قابل مقایسه نیست اما در سه سال اخیر میزان رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه ۳۶.۵ درصد در سال بود و به ۴.۱۵ میلیارد دلار در سطح جهانی رسیده است.»

پایگاه خبری «راه پرداخت» و «نوآفرینان» کنفرانس فین‌تک ایران را چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ شهریور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار کردند.

وحید صیامی، کارشناس صنعت بیمه الکترونیکی به عنوان یکی از سخنران کنفرانس فین‌تک ایران در رابطه با «اهمیت اینشورتک» صحبت کرد. به گفته صیامی بیمه مرکزی قرار است مجوز خاصی را برای کسب‌وکارهای فعال حوزه اینشورتک صادر کند. او عقیده دارد اعطای مجوز کسب‌وکارهای سنتی به اینشورتک‌ها راهگشاه نبوده زیرا فضای مالی اینشورتک متفاوت از کارگزاری‌ها‌ی سنتی بیمه است.

او در ابتدا با اشاره به مشکلاتی که کسب‌وکارها با آن روبه‌رو هستند، گفت: «زمانی که افراد و کسب‌وکارها ادعا می‌کنند می‌توانند خدماتی را به طور کامل پوشش دهند، دولت احساس وظیفه می‌کند و با ورود خود اعمال حاکمیت می‌کند.»

.

 رشد سرمایه‌گذاری بر روی اینشورتک

کارشناس صنعت بیمه الکترونیکی ادامه داد: «تفاوت بارز میان ما و سایر کشورهای جهان که در سرآغاز انقلاب چهارم صنعتی آشکار شده نحوه برخورد ما با امر نو است. در کشورهای جهان در سطح جامعه مدنی امر نو مطرح می‌شود اما در کشور ما دولت خودش را متولی آن می‌داند و با اینکار عرصه را تنگ می‌کند.»

او با بیان اینکه اینشورتک هنوز تعریف علمی و دقیقی در کشور ندارد، گفت: «سرمایه‌گذاری در حوزه اینشتورتک با فضای بانکی و پرداخت قابل مقایسه نیست. در سه سال اخیر میزان رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه ۳۶.۵ درصد در سال بود و به ۴.۱۵ میلیارد دلار در سطح جهانی رسیده است. سهم سرمایه‌گذاری در این عرصه به سرعت در حال رشد است.»

.

مجوزی برای کسب‌وکارهای سنتی بیمه

به گفته صیامی در ایام اخیر بیمه مرکزی به فضای شکل گرفته در اینشورتک واکنش نشان داد و اعلام کرد قرار است مجوز خاصی را برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه صادر کند. او عقیده دارد بیمه مرکزی مجوز کسب‌وکارهای سنتی را به اینشورتک‌ها می‌دهد که این کار راهگشاه نبوده زیرا فضای مالی اینشورتک متفاوت از کارگزاری‌های سنتی ست.

.

مزیت‌های رقابتی اینشورتک

مزیت‌های رقابتی اینشورتک عنوان دیگری بود که صیامی به بحث درباره آنها پرداخت. او در این رابطه از توانایی پاسخگویی، چابکی، قابلیت یکپارچه‌سازی و ایجاد رقابت نام برد.

به عقیده او اینشورتک نیازهای بازار را با جزییات بررسی می‌کند و امکان مدیریت ریسک را فراهم می‌کند. همچنین توانسته زمان پرداخت خسارت را به چهار ساعت برساند و با پرداخت سه دقیقه‌ای نیز رکورددار است. صیامی هم‌گرایی پول، سرمایه و بیمه و ارائه محصولات جدید که پیامد آن ایجاد رقابت است نیز از دیگر مزیت‌های اینشورتک می‌داند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.