راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت ققنوس منتشر کرد: فایل PDF گزارش ورد اکونومیک فروم باعنوان «هویت در دنیای دیجیتال»

همانطور که اغلب افراد، دستگاه‌ها و اطلاعات شخصی به سمت آنلاین بودن می‌روند، تمرکز روی عنصر اصلی این محیط دیجیتال جدید یعنی هویت‌های ما نیز بیشتر می‌شود. توانایی درک، تعریف و اثبات اینکه ما چه هستیم، که هستیم و چه می‌خواهیم، این امکان را در اختیار ما قرار خواهد داد تا از فرصت‌های پیش آمده نهایت استفاده را برده و با ایجاد اعتماد میان یکدیگر، تعاملاتمان در اقتصاد و در حالت کلی دنیای دیجیتال مدرن را مدیریت کنیم.

در همین راستا سازمان ورد اکونومیک فروم (World Economic Forum) گزارشی با عنوان «Identity in a Digital World» منتشر کرده است که نظرات و بینش‌های جمعی دست‌اندرکاران و متخصصان این حوزه گردهم آمده تا به صورت مرجعی قابل استفاده در اختیار تصمیم‌گیرندگان و علاقه‌مندان به مبحث هویت دیجیتال قرار گیرد. این گزارش توسط راه پرداخت و با همکاری کنسرسیوم ققنوس باعنوان «هویت در دنیای دیجیتال» ترجمه و منتشر شده است که در این مطلب می‌توانید در صورت تمایل فایل PDF آن را دانلود و مطالعه کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش ورد اکونومیک فروم با عنوان «هویت در دنیای دیجیتال»

در سراسر جهان، تعداد روزافزون سازمان‌ها اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی، در حال طراحی و توسعه سیستم‌هایی هستند که هویت دیجیتال منحصربه‌فرد و مدرنی را در اختیار کاربران، دستگاه‌ها و سایر نهادها قرار دهند. این جامعه، در طیف گسترده‌ای در حال توسعه است و بسیار فراتر از معنا و مفهوم سنتی هویت در حال پیشروی است. جامعه‌ای که متشکل از بازیگران قدرقدرتی است که روی ریسک‌ها و مزایای هویت دیجیتال کاوش می‌کنند تا بتوانند این نوآوری خارق‌العاده را وارد عرصه‌های مختلفی همچون بهداشت و درمان، خدمات مالی، فعالیت‌های بشردوستانه و امثال آن کنند.

با این حال، ما هنوز هم در مفهوم هویت در دنیای دیجیتال گیر کرده‌ایم. ما هنوز هم در گیرودار نحوه گردآوری، پردازش و استفاده از داده‌های مرتبط با هویت هستیم که می‌توانند افراد را بدون پایمال کردن حقوق آنها، سلب آزادیشان یا آسیب رساندن به آنها، تقویت کنند. زمینه بسیار مساعدی برای بهره‌مندی و ارتقای داده‌های هویتی آنلاین وجود دارد و اینکه افراد، در این بستر ایمن، به معنای واقعی کلمه در کمال کنترل امکان رشد پیدا کنند. امید است که این گزارش بتواند به‌عنوان دستورالعملی کاربردی، مرجع این مشارکت و همکاری جهانی قرار گیرد.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش ورد اکونومیک فروم با عنوان «هویت در دنیای دیجیتال»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.