راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری آی‌بی‌ام و تامسون رویترز برای ارائه راهکار رگ‌تک مبتنی بر هوش مصنوعی

شرکت‌های آی‌بی‌ام و تامسون رویترز با همکاری یکدیگر قصد ارائه راهکار رگ‌تک مبتنی بر هوش مصنوعی را دارند که به بانک‌ها در حرکت میان الزامات رو به رشد رگولاتوری کمک شایانی می‌کند.

این راهکار از بخش سرویس کلود آی‌بی‌ام ارائه خواهد شد که دارای داده‌های سرویس‌های مالی آنی از هزاران منابع محتوایی هستند.

این راهکار جدید به دنبال کمک به انطباق حرفه‌ای‌ها با تغییر و تحولات رگولاتوری، مدیریت ریسک و کاهش هزینه‌های انطباق است.

این راهکار جدید به سرویس‌های رگ‌تک کنونی که از سمت شرکا ارائه می‌شود، اضافه خواهد شد و به بانک‌ها راهکاری تمام و کمال برای حرکت در مسیر انطباق با رگولاتوری ارائه می‌دهد.

هر کدام از شرکت‌های آی‌بی‌ام و تامسون رویترز در حال حاضر هم راهکارهای رگ‌تک ارائه می‌دهند. درواقع تامسون رویترز با استفاده از هوش قابل اعتماد، چشم‌اندازی از محیط رگولاتوری جهانی ارائه می‌دهد؛ در حالی‌که راهکار کنونی آی‌بی‌ام شامل اپن‌پیج آی‌بی‌ام همراه با واتسون است که بینش مناسب و موردنیاز به تغییرات رگولاتوری را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

این راهکار جدید سطح جدیدی از بینش و هوش را به فرایند انطباق با رگولاتوری به همراه دارد و باتوجه به اینکه آی‌بی‌ام با 97 درصد از بزرگترین بانک‌های دنیا همکاری دارد، درنتیجه این راهکار جدید به پایگاه مشتریان گسترده‌ای دسترسی خواهد داشت.

مسلما در آینده نیاز به راهکارهای رگ‌تک افزایش بیشتری پیدا می‌کند و تا سال 2020 موسسات مالی با حدود 300 میلیون قانون جدید مواجه می‌شوند.

انطباق با تمامی این قوانین زمان‌بر است، مخصوصا اینکه موسسات مالی همچنان برخی از فرایندهایشان را به صورت دستی انجام می‌دهند. هرچند که این راهکار به خاطر استفاده از هوش مصنوعی نیاز به انجام کارهای دستی را از بین می‌برد و به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از شمول جهانی بیش از 900 دستگاه رگولاتوری و 2500 مجموعه از موارد قانونی و حقوقی، به ادغام داده‌های ریسک خود بپردازند.

اما از طرف دیگر، شرکت‌هایی هم هستند که در حال حاضر به بانک‌ها راهکارهای رگ‌تک ارائه می‌دهند و مشارکت آی‌بی‌ام و تامسون رویترز ممکن است تهدیدی برای برخی استارت‌آپ‌های رگ‌تک محسوب شود.

جذب سرمایه در حوزه رگ‌تک هم توانسته در سال 2018 به میزان 4/5 میلیارد دلار برسد و نسبت به سال قبلش افزایش دو برابری پیدا کند.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.