راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ادغام بانک‌های ابوظبی، الهلال و یونیون نشنال برای ایجاد سومین وام‌دهنده بزرگ امارات

بانک تجاری ابوظبی رسما با بانک یونیون نشنال ادغام شده است و نهاد جدیدی که از ادغام این دو بانک به وجود آمده بانک الهلال را خریداری کرده است.

گروه بانک تجاری ابوظبی با دارایی 423 میلیارد درهم (115 میلیارد دلار) و بیش از یک میلیون مشتری، در حال حاضر سومین وام‌دهنده در امارت متحده عربی است که در دسامبر سال 2018 سهم بازار 21 درصدی از وام‌های خرد را در اختیار داشت.

این گروه بانکداری جدید روی صرافی اوراق بهادار ابوظبی و با نام تجاری ADCB فعالیت می‌کند و 60/2 درصد مالکیت آن در دست دولت ابوظبی و از طریق شورای سرمایه‌گذاری ابوظبی است.

مجموع سهام برای گروه ADCB 6 میلیارد و 957 میلیون و 379 هزار و 354 اعلام شده و نام بانک یونیون نشنال هم از فهرست نهادهای قانونی حذف و در نتیجه سهامش نیز حذف شده است.

بانک الهلال نیز هویت کنونی‌اش را حفظ کرده و فعالیتش را به‌عنوان یک بانک اسلامی مجزا ادامه خواهد داد و تمرکزش را بر ارائه سرویس‌های بانکداری خرد منطبق با شریعت در گروه ADCB قرار خواهد داد.

پیش‌بینی شده است که این ادغام رخ‌داده حداقل موجب از بین رفتن 500 شغل شود.

آخرین ادغام بانکی منتشرشده مربوط به سال 2017 و ترکیب بانک ملی ابوظبی و فرست گلف بانک بود که در نهایت منجر به ایجاد وام‌دهنده‌ای با دارایی 175 میلیارد دلاری شد.

براساس گزارش‌های منتشرشده 22 بانک ملی و 27 بانک خارجی در امارات مشغول به فعالیت هستند.

منبع: Gulf Business

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.