راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اگر سقف انتقال وجه در خرید یا فروش شما بیش از اندازه حد مجاز است، بخوانید

سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت در اپلیکیشن‌های بانکی یک میلیون تومان و امکان انتقال وجه از کارت یک بانک به کارت ديگر بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها سه میلیون تومان است. شاید این رقم تا چند سال گذشته برای تبادل مالی مشکل‌ساز نبود اما کاهش ارزش پول ملی باعث شده تا نقل‌وانتقال پول در بسیاری از موارد با دشواری‌های متعددی مواجه شود.

البته به گفته محمد خداکرم، کارشناس اداره محصولات اینترنتی و موبایلی شرکت ایران کیش شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی می‌توانند با قراردادی سه‌جانبه که میان آنها، یکی از این شرکت‌های بزرگ و بانک بسته می‌شود، درگاه پرداخت اینترنتی با قابلیت انجام خریدهای بالای ۵۰ میلیون تومان ارائه بدهند.

این موضوع در حال حاضر تنها درخصوص شرکت‌های خودروسازی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صادق است؛ آن هم برای خرید نه فروش.

در این میان اما اگر فردی قصد خرید یا فروش کالایی مانند طلا را داشته باشد ولی مبلغ پرداختی آن بیش از حد مجاز باشد، چه‌طور می‌تواند پول خود را دریافت کند؟ ما در گزارشی میدانی این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که اگر قصد فروش طلا داشته باشیم ولی ارزش کالای ما بیش از سقف انتقال باشد، چه‌طور می‌توانیم پولمان را دریافت کنیم؟

دلیل اینکه این گزارش را نوشتیم هم این بود که برخی از طلافروش‌ها برای اینکه این مبلغ را بپردازند، پرداخت را به دو روز موکول می‌کنند، این درحالی‌ است که راه‌حل‌های جایگزین برای حل این مساله وجود دارد.

برخی از طلافروشی‌ها در پاسخ به این سوال ما گفتند که در دو نوبت و از طریق دو کارت می‌توانند این پول را پرداخت کنند.

چنانچه مبلغ لازم بیش از این حرف‌ها باشد، انتقال وجه به صورت اینترنتی خواهد بود؛ یعنی لازم است فروشنده و خریدار هر دو در یک بانک حساب داشته باشند تا انتقال وجه به صورت اینترنتی انجام شود. برای طلافروش‌هایی که انتقال وجه را از طریق کارت انجام می‌دادند، یک امکان وجود داشت اینکه در بانک سند داشته باشند تا امکان انتقال وجه بیش از اعداد اعلام شده فراهم باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.