راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمرکز عجیب و غریب سازندگان روی ارائه تلفن‌های هوشمند تاشدنی به‌عنوان آینده تلفن‌های همراه در کنگره موبایل بارسلون

مدل‌های انعطاف‌پذیر و تاشدنی آینده تلفن‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد و این هفته در شهر بارسلون و در کنگره موبایل 2019، تمرکز اصلی تقریبا تمام سازندگان تلفن همراه بر این نوع گوشی و این قابلیت قرار داده شده است تا به این ترتیب بازار را از یکنواختی درآوردند و فروش را بیشتر کنند.

اما هرکسی که در کنگره موبایل بارسلون امیدوار بود که بتواند تجربه داشتن تلفن هوشمند هوآوی Mate X، تلفنی که با دارا بودن قابلیت انعطاف‌پذیری، صفحه نمایش آن دورتادور دستگاه را پوشش داده است، ناامید شد.

تحسین و تمجیدهای اولیه به سرعت تحت تاثیر قیمت شگفت‌انگیز و فرای انتظار دو هراز 600 دلاری این محصول و دارا بودن قابلیت 5G قرار گرفت. قیمت این محصول حتی از محصول گلکسی فولد سامسونگ که پیشتر و با قیمت 1980 دلار رونمایی شد هم بیشتر بود.

بن وود مدیر بخش تحقیقات سی‌سی‌اس اینسایت می‌گوید که سال 2019 در ذهن بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌عنوان سال محصولات تاشدنی هک می‌شود؛ هرچند که جایگاه نمایش این دستگاه‌ها که با حفاظ‌های شیشه‌ای کاملا محافظت شده و هیچ تماسی با این محصولات نمی‌توان داشت نشان می‌دهد که این نوع جدید محصول هنوز راه زیادی تا دوران بلوغ و رشدش دارد.

وود در ادامه می‌گوید: «ما هنوز در دوران سنگی دستگاه‌هایی با صفحه نمایش تاشدنی قرار داریم. باتوجه به حجم زیادی از تلفن‌های هوشمند مشابه و یکسانی که دهه‌ها در بازار شاهدشان بودیم، باید گفت که این مدل‌های تاشدنی مرحله جدیدی از آزمایشات هستند.»

اما سامسونگ روشی کاملا متفاوت با هوآوی را در پیش گرفت و صفحه نمایش تاشدنی خودش را داخل دستگاه قرار داده و یک صفحه اسکرین کوچکی هم جلوی دستگاه تعبیه کرده است تا زمانی که تلفن کاملا در حالت بسته قرار دارد، بشود از آن صفحه نمایش کوچک برای انجام کارها استفاده کرد.

مارک نوتون مدیر بخش استراتژی و پورتفولیو موبایلی بخش اروپایی سامسونگ معتقد است که این راهکار، راهکار مناسبی برای طولانی مدت خواهد بود.

درواقع سازندگان تلفن‌های هوشمند در تلاش‌اند تا با ایجاد نوآوری، مصرف‌کنندگان را متقاعد کنند تا دستگاه‌هایی که پیشتر برای رفع نیازهایشان از آنها استفاده می‌کردند را ارتقا بخشند.

به گفته شرکت تحلیلگر بازار کانالیس، باتوجه به اینکه در سال 2019 بیشتر فروشندگان اقدامات خودشان را در مورد صفحه‌نمایش‌های تاشدنی در پیش خواهند گرفت و به این ترتیب امسال، سالی نخواهد بود که این فناوری به جریان اصلی بازار بدل شود و از آنجایی که جزو دستگاه‌های فوق‌العاده لوکس به حساب می‌آیند، انتظار می‌رود که کمتر از دو میلیون دستگاه به بازار ارائه شود.

گزارش شرکت گارتنر هم نشان می‌دهد که بازار موبایل در سال 2018 با 1/2 درصد کاهش مواجه شد و انتظار می‌رود که امسال با پیشرفت این بازار در چین، ایالات متحده و اروپای غربی، با رشد 1/6 درصدی روبه‌رو شود.

آمادگی برای فناوری 5G

باتوجه به اینکه فناوری 5G، تا سال 2023 در ایالات متحده و چین و تا سال 2026 در اروپا به طور گسترده توسعه و گسترش نخواهد یافت به همین دلیل تحلیلگران معتقدند که حجم بسیار زیادی از مشتریان، دستگاه‌های 4G، مانند گلکسی اس 10 جدید سامسونگ را خریداری می‌کنند.

با این وجود سازندگانی مانند شرکت ال‌جی قصد داشتند نشان دهند که می‌توانند فناوری 5G را به زور داخل تلفن‌های هوشمند 4G بگنجانند حتی با این وجود که خبری از راه‌اندازی محصول و حتی قیمت آن در بازار هم وجود ندارد.

شرکت چینی وان‌پلاس دستگاهی راه‌اندازی کرده بود که با استفاده از اتصال 5G، بازی‌های ویدیویی را نمایش می‌داد اما تنها چیزی که نصیب بازدیدکنندگان شد، یک نگاه اجمالی و سریع به صفحه نمایش تلفن آن هم در کابین نمایش بود..

کارل پی هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس در مصاحبه‌ای گفته بود که واژه راه‌اندازی برای ما به معنای دسترسی به بازار و تجارت است نه ارائه یک پاورپوینت ساده.

شرکت شیائومی هم براساس رتبه‌بندی IDC در رده پنجم تلفن‌های هوشمند قرار گرفه، قیمت محصول 5G خود را اعلام کرد. به گفته وود شیائومی قیمت محصولاتش را از 599 دلار شروع کرده که این قیمت چندان به مزاق دیگر سازندگان خوش نیامده است.

شرکت سونی هم روی فناوری 5G هیچ مانوری نداد و به جایش تمرکزش را روی مالکیت استودیو بزرگی در هالیوود قرار داد تا خط جدید تلفن‌های اکسپریایش را با صفحه نمایش 21:9 و امکان مشاهده فیلم‌ها و محتوای نتفلیکس را راه‌اندازی کند.

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.