راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به دلیل نگرانی‌ها پیرامون شیوع ویروس کرونا برگزاری کنگره موبایل بارسلون 2020 کنسل شد

جی‌اس‌ام‌ای، برگزارکننده کنگره جهانی موبایل بارسلون رسما اعلام کرد که برگزاری رویداد امسال کنسل شده است. این رویداد معمولا بیش از 100 هزار شرکت‌کننده از 200 کشور مختلف را به خود جذب می‌کرد و امسال قرار بود که 24 تا 27 فوریه برگزار شود.

جی‌اس‌ام‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل نگرانی‌ها درمورد شیوع ویروس کرونا، مسافرانی که از نقاط مختلف دنیا به این رویداد می‌آیند و دیگر مسائل، برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون 2020 غیرممکن شده است.»

این سازمان در ادامه توضیح داد: «از زمان برگزاری اولین رویداد در سال 2006، جی‌اس‌ام‌ای سعی داشت تا دولت‌ها، وزرا، سیاست‌گذاران، اپراتورها و رهبران این صنعت را دور هم جمع کند. اما باتوجه به نگرانی‌های جهانی که در مورد ویروس کرونا وجود دارد و به دلیل حفظ ایمنی و سلامت بارسلون، جی‌اس‌ام‌ای رویداد امسال را لغو کرد و تمامی تلاش و تمرکزمان را روی رویداد سال آینده قرار می‌دهیم.»

طی چند روز گذشته شرکت‌های بسیاری اعلام کردند که در رویداد امسال شرکت نخواهند کرد. ال‌جی اولین شرکتی بود که به دلیل مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا از حضور در رویداد سر باز زد و به دنبالش شرکت‌های انویدیا و اریکسون نیز حضورشان در کنگره موبایل بارسلون 2020 را لغو کردند.

چند روز پیش از اعلام کنسلی رویداد، جی‌اس‌ام‌ای ایمیلی به شرکت‌کنندگانی که ثبت‌نام کرده بودند فرستاد تا به آنها این طمینان را بدهد که در برگزاری رویداد امسال سخت‌گیری‌های بسیاری اعمال خواهد کرد و در آن ایمیل نوشته بود که تمامی مسافران شهرستان هوبی امکان حضور در هیچکدام از بخش‌های رویداد را نخواهند داشت. همچنین تمام مسافرانی که در چین بوده‌اند باید با ارائه مدرکی نشان دهند که تا 14 روز قبل از حضور در رویداد از کشور چین خارج شده‌اند.

اما گویا ارسال این ایمیل کار را خراب‌تر کرد و تعداد زیادی از شرکت‌ها حضورشان در رویداد را کنسل کردند. به عبارت دیگر بسیاری از شرکت‌ها از وضعیت موجود ترسیدند. از شرکت‌هایی که اعلام کردند در رویداد امسال حضور نخواهند داشت می‌توان به آمازون، دویچه تلکام، اریکسون، فیس‌بوک، اچ‌ام‌دی، اینتل، ال‌جی، نوکیا، ان‌تی‌تی دوکومو، سونی و اسپرینت اشاره کرد.

از آنجایی که معمولا شرکت‌ها برای حضور در این رویداد میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند به همین خاطر کنسل شدن آن ضربه مالی غیرمنتظره‌ای به جی‌اس‌ام‌ای خواهد زد.

کنگره موبایل بارسلون ابتدا به عنوان یک نمایشگاه تجاری برای کریرها بود. شرکت‌های بزرگ مخابراتی با فروشندگان سخت‌افزار دیدار و درباره تکامل شبکه‌های ارتباطی بحث می‌کنند. اخیرا هم تولیدکنندگان تلفن همراه برای ملاقات با شرکت‌های مخابراتی و رونمایی از آخرین محصولاتشان در ای نرویداد شرکت می‌کردند. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک و آمازون هم به خاطر توسعه پررنگی که در صنعت تلفن همراه داشتند، در سال‌های اخیر در این رویداد شرکت می‌کردند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی بیش از 43 هزار مبتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا وجود دارد و بیش از هزار نفر هم به دلیل این ویروس جان خودشان را از دست داده‌اند.

منبع techcrunch
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.