راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنجاه‌وسومین نمایشگاه CES در لاس‌وگاس در حال برگزاری است / حضور اپل در این رویداد بعد از 28 سال

پنجاه‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس (CES) از امروز (هفدهم دی ماه) تا جمعه، بیستم دی ماه در لاس‌وگاس در حال برگزاری است و شاید مهمترین اتفاقی که درباره CES 2020 وجود دارد این است که شرکت اپل بعد بیست‌وهشت سال، مجددا در این رویداد شرکت کرده است.

مخاطب این رویداد تمام کسب‌وکارهایی هستند که به‌نوعی درگیر فناوری‌های مصرف‌کننده هستند و نمایشگاه آن شامل بیش از 4400 شرکت ازجمله تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان و تامین‌کنندگان سخت‌افزار فناوری مصرف‌کننده، محتوا و غیره است و با برگزاری بیش از 250 کنفرانس و سخنرانی، میزبان بیش از 170 هزار شرکت‌کننده از 160 کشور مختلف دنیا است.

فناوری مصرف‌کننده به نوعی تمامی ابعاد کسب‌وکاری و زندگی افراد را دربر می‌گیرد و این رویداد فرصتی است تا شرکت‌ها بتوانند محصولات انقلابی خودشان را به نمایش بگذارند و پیشروهای صنعت بینش‌هایی نسبت به روندهای شکل‌دهنده آینده ارائه کنند.


موضوعات مطرح‌شده در CES 2020


نمایشگاه سی‌ای‌اس نمایانگر تمام جنبه‌های صنعت مصرف‌کننده، از فناوری کودک گرفته تا فناوری ورزش و سرگرمی‌های خانگی و شهرهای هوشمند است. موضوعات اصلی رویداد امسال شام موارد زیر است:

  • 5G و اینترنت اشیا
  • تبلیغات، سرگرمی و محتوا
  • اتومبیل
  • بلاکچین
  • سلامت
  • خانه و خانواده
  • سرگرمی‌های همه‌جانبه
  • تولید و طراحی محصول
  • رباتیک و هوش ماشین
  • ورزش
  • استارت‌آپ
تلویزیون‌های Sero ساموسنگ که امکان چرخش به حالت‌های عمودی و افقی را دارد

همکاری اپل و سامسونگ

همانطور که پیشتر هم گفتیم حضور اپل در رویداد CES 2020 بعد از 28 سال جلب توجه کرده است و یکی از مدیران ارشد این شرکت هم در روز اول رویداد در پنلی با موضوع حریم خصوصی سخنرانی خواهد کرد. اما یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز حضور اپل در این رویداد مربوط به غرفه سامسونگ و محصول جدیدی که سامسونگ در سی‌ای‌اس از آن رونمایی کرد، می‌شود.

محصول جدید سامسونگ یک تلویزیون 292 اینچی به نام «سرو تی‌وی» است. «سرو» در زبان کره‌ای به معنای «عمودی» است و ویژگی منحصربه‌فرد این تلویزیون این است که می‌تواند بین حالت پرتره و افقی بچرخد و مناسب نسل میلنیال و زد است که فیلم‌های عمودی زیادی در یوتیوب، اسنپ‌چت، اینستاگرام و تیک‌تاک نگاه می‌کنند.

تلویزیون‌های سرو سامسونگ علاوه بر تلفن‌های گلکسی، با تلفن‌های اپل ایرپلی2 نیز ادغام شده است و درنتیجه با آیفون، آی‌پد و دیگر دستگاه‌های اپل نیز کار می‌کند.

تلفن‌های جدید تی‌سی‌ال

تلفن‌های تی‌سی‌ال

احتمالا برند تی‌سی‌ال را به خاطر تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش بشناسید اما این شرکت به واسطه برندهای فرعی خود مانند Alcatel و بلک‌بری تلفن همراه هم می‌سازد. برای اولین بار قرار است تلفن‌های تی‌سی‌ال چینی وارد بازار آمریکا شوند. مجموعه تلفن‌های ارائه‌شده توسط این شرکت شامل سه مدل مختلف است که همگی زیر 500 دلار قیمت دارند.

شهر جدید تویوتا با نام «the Woven city» قرار است در نزدیکی کوه فوجی در ژاپن ساخته شود

شهر تویوتا

تویوتا قصد دارد شهر مخصوص خودش به نام «The Woven City» را بسازد. آکیو تویودا در سخنرانی خود گفته به گفته که این شهر قرار است در نزدیکی کوه فوجی در ژاپن و با همکاری یک معمار دانمارکی ساخته شود. این شهر که قرار است در زمینی به مساحت 175 هکتار ساخته شود، نشاندهنده شهر آینده است. هدف از ساخت این شهر ایجاد یک آزمایشگاه زنده برای توسعه فناوری‌های آینده است؛ فناوری‌هایی ازجمله اتومبیل‌های خودران، روباتیک، خانه‌های هوشمند، تحرک شخصی و غیره.

در ساخت این شهر از فناوری سلول‌های سوختی هیدروژن تویوتا و پنل‌های فتوولتاییک استفاده شده است و ساختمان‌ها در آن اکثرا از جنس چوب هستند. متصل، مستقل، بدون گاز گلخانه‌ای از جمله کلیدواژه‌هایی هستند که در توصیف این شهر می‌توان به کار برد.

لپ‌تاپ‌های جدید تمام لمسی لنوو

تمام لمسی و بدون صفحه کلید

لپ‌تاپ‌های جدید انعطاف‌پذیر لنوو با نام thinkpad X1 با صفحه نمایش 13 اینچی در CES به نمایش گذاشته شد. این لپ‌تاپ‌ هیچگونه صفحه کلید فیزیکی ندارد و اگر قصد استفاده از آن را دارید یا باید با لمس کردن صفحه نمایش کارهایتان را انجام دهید یا صفحه کلید اضافه خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.