راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین سندباکس رگولاتوری جهانی برای کسب‌وکارها راه‌اندازی شد

شبکه جهانی نوآوری مالی (GFIN) در ژانویه امسال و توسط گروهی از رگولاتورهای مالی و سازمان‌های مربوطه ازجمله FCA، برای ایجاد سندباکس رگولاتوری جهانی، رسما راه‌اندازی شد.

GFIN شبکه‌ای از 29 سازمان متعهد به حمایت از نوآوری‌های مالی در جهت جلب رضایت مصرف‌کنندگان است. درواقع هدف از راه‌اندازی این شبکه ارائه شیوه‌های کارآمد و موثر برای شرکت‌های نوآورانه برای تعامل با رگولاتورها و کمک به آنها برای جذب ایده‌های جدید است.

GFIN شامل سندباکس رگولاتوری برای شرکت‌هایی است که مایل به آزمایش محصولات نوین، خدمات یا مدل‌های کسب‌وکار در کشورهای مختلف هستند. علاوه بر این، ایجاد چهارچوب جدید برای همکاری و مشارک میان رگولاتورهای سرویس‌های مالی به منظور مسائل مربوط به نوآوری و به اشتراک‌گذاری تجربیات و رویکردهای مختلف، از دیگر اهداف GFIN است.

فیدبک‌ها درباره استقرار و پیاده‌سازی این شبکه در راستای تسهیل روش‌های عملی همکاری‌های رگولاتوری روی نوآوری‌ها و ایجاد سندباکس رگولاتوری برای آزمایشات برون مرزی بسیار مثبت بوده است.

GFIN سه عملکرد اصلی را تعیین می‌کند:

  • عمل کردن به‌عنوان رگولاتورهای شبکه برای همکاری و به اشتراک گذاشتن نوآوری در بازارهای مربوطه ازجمله فناوری‌های در حال ظهور و مدل‌های کسب‌وکاری و همچنین ارائه اطلاعات قابل دسترسی رگولاتوری برای شرکت‌ها
  • ایجاد یک انجمن برای فعالیت‌های رگ‌تک و همینطور به اشتراک‌گذاری دانش مشترک و درس‌های آموخته‌شده
  • ارائه یک محیط آزمایشی برای شرکت‌ها به منظور آزمایش راهکارهای برون مرزی

منبع: Payments cards and mobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.