راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از محصول رایانش ابری مدیریت‌شده داروگ در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد

کارگاه ارائه محصول رایانش ابری مدیریت شده داروگ توسط شرکت افزارپرداز رمیس و مسعود مقیمی، مدیر فناوری این شرکت برگزار شد.

مقیمی در ابتدا به معرفی شرکت رمیس پرداخت و گفت :«شرکت رمیس با سابقه 15 ساله پروژه‌هایی در صنعت بیمه و بانک انجام داده و تجربه نصب حدود 60 دیتاسنتر(مرکز داده) در شرکت‌های خصوصی و دولتی را دارد. در زمینه راهکار ابری(cloud solution)،داروگ برند رمیس است.»

او توضیح داد: «طبق آمارجهانی 78 درصد سازمان‌ها در کشورهای پیشرفته پروژه‌های برون‌سپاری مرکز داده(دیتاسنتر) را در دست دارند و تا سال 2020 حدود 60 درصد دیتاسنترها به صورت برون‌سپاری شده و تحت کلود راه‌اندازی می‌شوند. یکی از دلایل این امرکاهش هزینه‌ها است.»

مقیمی با بیان اینکه تمرکز سازمان بر کسب‌وکار اصلی دلیل دیگر برون‌سپاری دیتاسنترها است، گفت: «بخش عمده‌ای از فعالیت واحدهای فناوری اطلاعات در سازمان‌های کشور ما نگهداری یا توسعه دیتاسنتر است، درحالیکه وظیفه واحدهای فناوری اطلاعات در دنیا اکنون ایجاد، نگهداری و راهبری اپلیکیشین‌های هوشمندتر است. در حال حاضر اپلیکیشن‌ها انقلاب‌هایی را ایجاد کرده‌اند که کسب‌وکارها می‌توانند ایده‌های نو به بازار ارائه می‌دهند. افزایش امنیت اطلاعات، افزایش کیفیت سرویس، کاهش ریسک کسب‌وکار و انعطاف‌پذیری بیشتر از مزایای دیگر این محصول است.»

به گفته مقیمی این محصول توانسته است هزینه سنگینی را که سازمان‌ها برای افزایش کیفیت تقبل می‌کنند، کاهش دهد؛ از این رو این سرویس می‌تواند با صرف هزینه کمتر و کیفیت بالا ارزش افزوده مناسبی را برای سازمان‌ها فراهم کند.

او در ادامه با اشاره به اینکه حجم جرائم سایبری رو به افزایش است، گفت: «طبق آمار شرکت سیسکو 26 درصد جرایم سایبری به برندی که ما در زمنیه تجهیزات امنیتی انتخاب می‌کنیم و نزدیک به 75 درصد آن هم به نحوه نگهداری آن ربط دارد. بنابراین یک مجموعه حرفه‌ای که تجربه امنیتی در انواع پروژه‌ها را دارد می‌تواند به کاهش این جرایم کمک کند. امروزه دنیا برای انتخاب امنیت به سراغ شریک رفته و داروگ توانسته این شریک امنیت را در شرکت رمیس فراهم کند.»

او همچنین ضمن بیان کاهش ریسک و کیفیت این محصول گفت: «این مجموعه تخصصی که بیش از  یک دهه تجربه مشابه در سازمان‌های مختلف را کسب کرده، می‌تواند در زمینه کیفیت، خدمات خود را به صورت شبانه‌روزی ارائه دهد.»

مقیمی سرویس‌هایی که قرار است با محصول داروگ ارائه شود را برشمرد و گفت: «هدف این سرویس‌ها فراهم کردن دسترسی آسان، کیفیت و امنیت بالا است و می‌تواند خدماتی را به شرکت‌های توسعه دهنده موبایل از طریق برون‌سپاری ارائه دهد.»

او در بحث کاهش ریسک و افزایش امنیت افزود: «در ایران معمولاً سازمان‌ها بیشتر به دنبال کاهش هزینه هستند تا افزایش توان فنی مورد نظر برای کسب‌وکار؛ از این رو داروگ با کارمندان 24 در هفت توانسته مجموعه‌ای با کیفیت و امنیت بالا در خدمات‌دهی فراهم کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.