اینشورتک (InsurTech) بیمه

کشورهای دنیا در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین بیمه چه مقرراتی وضع کرده‌اند؟

نوشته شده توسط میلاد حسین‌خانی

مقاله «بررسی مقررات بازاریابی و فروش آنلاین بیمه در کشورهای منتخب» در بیست‌وپنجمین همایش ملی بیمه و توسعه ارائه شد. وحیده نورانی نویسنده این اثر بود.

این مقاله با روش پژوهش اسنادی، به بررسی تطبیقی مقررات موجود درزمینه بازاریابی و فروش آنلاین بیمه در کشـورهای کانادا، چین، هند، انگلستان و نیز اتحادیه اروپا می‌پردازد. بررسی این مقررات نشان می‌دهند که با وجود جدید بودن کاربرد فناوری اطلاعات در فروش و بازاریابی بیمه، نهادهای ناظر در ایـن کشورها به سرعت وارد عمل شده و مقرراتی را دراین زمینه تدوین کرده‌اند. در برخی موارد هم قانون دراین زمینه سکوت کرده، یا به ارائه بخش نامه‌ها یا رهن مودهای غیرالزام‌آور اکتفا نموده یا مقررات مربوط به ارائه خدمات به شکل متعارف (آفلاین) را، به ارائه آنلاین هم تسری داده است. مقررات موجود در این حوزه، عموماً مربوط به الزاماتی درزمینه افشاگری اطلاعات، حفظ حریم خصوصی، ثبت سوابق به صورت الکترونیک و مواردی از این دست هستند.

برای دریافت فایل PDF مقاله «بررسی مقررات بازاریابی و فروش آنلاین بیمه در کشور‌های منتخب» کلیک کنید.

درباره نویسنده

میلاد حسین‌خانی

میلاد حسین خانی دانش آموخته مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی است. او به عنوان خبرنگار با راه پرداخت همکاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

/* ]]> */