راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

الگوی همتا‌به‌همتا در صنعت بیمه ایران چه کاربردی دارد؟

مقاله «کاربرد الگوی peer to peer در صنعت بیمه ایران» در بیست‌وپنجمین همایش ملی بیمه و توسعه ارائه شد. نویسندگان این مقاله سعید اسدی قراگوز و کریم شهنازی بودند.

بیمه همتابه‌همتا با تغییر شیوه کنونی رایج در این صنعت، روندي جدید را در دنیا ایجاد کرده است. در این بیمه گروه اندکی از افراد و یا اعضاي خانواده و یا حتی جمعی از دوستان که منابع یکسانی دارند، در حفاظت از منافع همدیگر در کنار هم قرار می‌گیرند و همکار می‌شوند. در چنین شرایطی، هر عضو درواقع مسئولیت بخشی از ریسک گروه را برعهده خواهد گرفت. این امر سبب می‌شود اعضاي گروه یا خانواده تشویق شوند که پروفایل ریسک خود را تا حد امکان پایین نگاه دارند تا بیشترین بهره را از این مجموعه به‌دست آورند. موج جدیدي از بیمه همتابه‌همتا بـا استفاده از فناوري بلاكچین و مدل‌هاي خودگردان در حال پدیدارشدن است.

در مدل بیمه همتابه‌همتا، اقداماتی که بیمه‌گر به صورت دستی به انجام می‌رساند (نظیر مدیریت خسارت و …) توسط نرم‌افزار و قراردادهاي هوشمند به اجرا می‌رسد. شرکت‌هاي بیمه امروزه در رقابت شدیدتري با مدل‌هاي بیمه همتابه‌همتا و استارت‌آپ‌هاي فعال در این‌ زمینه به سر می‌برند. لذا بنا به اهمیت موضـوع در پروژه تحقیقی حاضر به معرفی و نحوه اجراي الگوي بیمه همتابه‌همتا می‌پردازیم.

برای دریافت فایل PDF مقاله «کاربرد الگوی peer to peer در صنعت بیمه» را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.