راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «مدیریت ریسک در بلاکچین»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش دیلویت با عنوان «مدیریت ریسک در بلاکچین» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «مدیریت ریسک در بلاکچین»

 

مدیریت ریسک در بلاکچین

کسب موفقیت در پذیرش و بهره‌برداری از هر تکنولوژی‌ جدید، مستلزم مدیریت صحیح ریسک‌های آن تکنولوژی است؛ اگر این نوآوری، به زیرساخت اصلی سازمان‌ها مربوط شود، اهمیت موضوع بیشتر می‌شود. دفتر کل توزیع‌شده (DLT) نمونه‌ای از همین تکنولوژی‌هاست. دفترهای کل توزیع‌شده، این پتانسیل را دارند که در آینده، به ستون عملیاتی اصلی بسیاری از پلتفرم‌ها تبدیل شوند.

دفتر کل توزیع‌شده، یک چارچوب انتقال ارزش همتابه‌همتا (یا ماشین به ماشین) است، در این چارچوب، پایگاه‌های داده از طریق مکانیزم‌های اجماعی به‌روزرسانی می‌شوند و بدین ترتیب، قابلیت تحمل خطای بیزانس در سیستم ایجاد می‌شود. در تمامی گره‌های شرکت‌کننده، داده‌های یکسانی ثبت می‌شود و پروتکل‌های اجماعی، به صورت هم‌زمان، این داده‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «مدیریت ریسک در بلاکچین»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.