راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پیدا به‌عنوان بازوی پرداخت موبایلی ارتباط فردا از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است / همگام با تغییرات

شرکت فناوری همراه پیدا به‌عنوان یکی از همکاران تجاری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا روی توسعه اپلیکیشن همراه کارت فعالیت می‌کند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش «همگام با تغییرات» در شماره 19 ماهنامه عصر تراکنش

ماهنامه عصر تراکنش / پیدا از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده و شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا سهام‌دار اصلی آن است. این شرکت که تمرکزش روی توسعه و پیشبرد اپلیکیشن همراه‌کارت است، در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با هدف معرفی این اپلیکیشن بانکی حضور پیدا می‌کند. یکی از اهداف راه‌اندازی پیدا این بوده که اپلیکیشن همراه‌کارت برنامه‌های خود را چابک‌تر ادامه دهد و به تغییرات سریع در بازار و صنعت پاسخ دهد. در حال حاضر نزدیک به 20 نفر در پروژه همراه‌کارت فعالیت می‌کنند و به گفته مدیرعامل شرکت پیدا نتایج رشد این اپلیکیشن پرداختی نشان می‌دهد که استراتژی در نظر گرفته‌شده برای رشد و توسعه همراه‌کارت موفق بوده است.

 

همایش هشتم

همراه‌کارت به‌عنوان اپلیکیشنی که روی سرویس‌های پرداخت تمرکز کرده، قصد دارد با حضور در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ارتباط خود را با بانک‌ها تقویت کند. سرویس‌هایی نظیر کارت‌به‌کارت و پرداخت قبض و مانده‌گیری و… از جمله سرویس‌های همراه‌کارت است که با همکاری بانک‌ها توسعه یافته است. افزایش بانک‌های مرتبط با این سرویس‌ها و نیز ارائه سرویس‌های جدیدی نظیر پرداخت اقساط بانکی روی همراه‌کارت از جمله اهداف پیدا برای توسعه روابط با بانک‌هاست. همچنین این روزها بحث پرداخت با کیوآرکد و کیف پول بحث داغی است و در همین راستا همراه‌کارت، فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. با این اوصاف همایش هشتم فرصتی است تا شرکت فناوری همراه پیدا با بازیگران بازار در این حوزه ارتباط برقرار کند.

 

استقلال و ارتباط

امین آقاجانی، مدیرعامل شرکت فناوری همراه پیدا، این شرکت را بازوی پرداخت موبایلی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا می‌داند. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «حضور در اکوسیستم شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا دو جنبه مثبت دارد. ارتباط فردا به‌واسطه ارتباط با بانک‌ها باعث شده این ارتباطات برای ما هم تسهیل شود. باید به این موضوع اشاره کنم که در این فضا هر اپلیکیشنی که بخواهد در حوزه پرداخت کار کند، اگر از شبکه بانکی دور باشد یا ارتباطات مطلوب نداشته باشد، چالش‌های زیادی پیش روی آن خواهد بود و احتمال موفقیت آن پایین است؛ بنابراین مهم‌ترین مزیت همکاری تجاری با ارتباط فردا این است که این شرکت با اکوسیستم فین‌تک و به‌خصوص بانک‌ها ارتباطات مطلوبی داشته است.»

آقاجانی همچنین به نحوه حمایت و تیم مدیریتی ارتباط فردا اشاره می‌کند و می‌گوید: «این رویکرد به‌گونه‌ای بوده که ما برای تصمیماتی که می‌گیریم، استقلال لازم را داریم. رویکرد مدیران ارتباط فردا به شرکت ما باعث شده درگیر بوروکراسی‌های مرسومی که در بانک‌ها و PSP ها وجود دارد، نشویم و در عین حال از مزایای ارتباط با بانک‌ها بهره ببریم. هر دوی این موضوعات ذکرشده را باید با هم دید. اگر صرفاً ارتباط با بانک‌ها را در نظر بگیریم، ممکن است یک PSP ارتباطات بیشتری داشته باشد، اما حقیقت این است که سختی تصمیم‌گیری در شرکت‌های بزرگ بسیار حس می‌شود، اما نگاه مدیران ارشد ارتباط فردا کمک کرده تا تصمیمات خوبی بگیریم و کار را به نحو مطلوب جلو ببریم.»

او در پایان به صنعت فین‌تک و چشم‌انداز پیش روی آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «در سال 1397 فضای پرداختی کشور در حال بازتعریف خود بوده تا نقش‌های جدیدی ایجاد شود. امیدوارم این نقش‌ها و این فضا تا سال 1398 مشخص باشد و شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که بازیگران صنعت پرداخت چشم‌انداز مشخص و روشنی از صنعتی که در آن بازی می‌کنند، داشته باشند تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.»

به نظر می‌رسد این رویکرد شرکت ارتباط فردا موفق بوده و باعث شده پیدا، در توسعه همراه‌کارت توفیق جدی داشته باشد. هم‌اکنون قریب به دو میلیون کاربر همراه‌کارت ماهانه حدود هشت میلیون تراکنش روی همراه‌کارت انجام می‌دهند؛ در حالی که شاخص‌های مشابه در محصولات رقیب با وجود تبلیغات گسترده عمدتاً پایین‌تر است. همراه‌کارت قصد دارد در سال 1398 یکی از سه بازیگر اصلی پرداخت موبایل کشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.