راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان استفاده از بلاکچین توسط بانک آمریکا برای ردیابی و تایید تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک آمریکا (Bank of America) درخواست حق امتیاز بلاکچین برای تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز را ارائه داد و به نظر می‌رسد که دستگاه‌های خودپرداز این بانک به‌زوی بتوانند از فناوری زنجیره بلوک بهره ببرند.

براساس گزارشات، این درخواست حق امتیاز به بانک این امکان را می‌دهد تا از بلاکچین برای ردیابی و بررسی تراکنش‌‌های دستگاه‌های خودپرداز و بهبود عملکرد شبکه استفاده کند.

متن درخواست اخیر بر این اساس است:

فناوری‌های جدیدی که به معماری دستگاه خودپرداز به‌عنوان سرویس اضافه می‌شود، شامل بلاکچین، کلود عمومی، داکر / کانتینر، میکرو سرویس‌ها، کلان داده، تجزیه‌وتحلیل و دیگر فناوری‌ها است. به کمک این فناوری‌ها این امکان به وجود می‌آید که دستگاه خودپرداز فیزیکی توسط موسسات مالی مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد آنهم بدون اینکه تجربه مشتری منحصربه‌فردش را از دست بدهد و همزمان هزینه‌های جمعی عملیات را کاهش می‌دهد.

در برخی موارد، دستگاه‌های خودپرداز می‌توانند ارزش‌ها و سرویس‌های اضافه‌ای مانند بازاریابی، ارائه محصول و خرید محصول، پرداخت، تجزیه‌وتحلیل‌های مکانی و غیره ارائه دهند.

روش‌های ساده و امن پیاده‌سازی و استقرار دستگاه‌های خودپرداز به‌صورت فیزیکی و یا لاجیکال و همینطور بازبهره‌پذیری آنها می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها و مدیریت دستگاه‌های خودپرداز شود.

منبع: ATM Market Place

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.