راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاربران واتس‌اپ در هند به‌زودی قادر به خریدوفروش ارز رمزنگاری‌شده فیس‌بوک خواهند بود

به گزارش کریپتو نیوز ریویو، قرار است که راهکار ارز رمزنگاری‌شده فیس‌بوک برای اولین بار بازار هند را هدف بگیرد. راه‌اندازی یک راهکار پرداخت در هند مستقیما به اپلیکیشن شرکت پرداخت ملی هند به نام BHIM (رابط بهارات برای پول) وصل می‌شود که در حال حاضر به سرویس واتس‌اپ متصل است.

مسلما اتفاق جالبی است که اگر فیس‌بوک بتواند ارز خودش را ایجاد کند و این ارز در هند و دیگر جاها هم پذیرش شود. واتس‌اپ هم برای اینکه راهش را به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده باز کند، دست روی کشور هند گذاشته است.

با اینکه هرگونه و توسعه و پیشرفتی در زمینه تولید ارزهای رمزنگاری‌شده پشت درهای بسته فیس‌بوک انجام می‌شود، با این وجود به نظر می‌رسد که یکی از شرکت‌های فیس‌بوک، یعنی واتس‌اپ، اولین جایی خواهد بود که از ثمره تلاش‌های فیس‌بوک بهره‌مند خواهد شد.

در خبرها آمده است که واتس‌اپ به‌دنبال معرفی یک سیستم پرداخت دیجیتالی جدید است که ابتدا تمرکزش روی هند قرار دارد و مسلما جمله «معرفی یک سیستم پرداخت دیجیتالی» شیوه جالبی برای گفتن ارزهای رمزنگاری‌شده است.

هدف از ارائه این ارز، پردازش تراکنش‌ها است. نکته جالب توجهی هم که درباره هند وجود دارد، پایگاه کاربرانی است که اپلیکیشن واتس‌اپ در این کشور دارد. علاوه بر این، هند کشوری است که تراکنش‌های مالی دیجیتالی بسیاری در آن اتفاق می‌افتد.

همانطور که در گزارش بلومبرگ هم آمده، به نظر می‌رسد که نزدیک به 70 میلیارد دلار از سایر نقاط دنیا به هند ارسال شده است و فیس‌بوک و واتس‌اپ به‌دنبال داشتن سهمی از این بازار هستند. البته فیس‌بوک هنوز درباره اقداماتی که در این زمینه انجام داده، رسما چیزی اعلام نکرده است.

تنها مشکلی که درمورد این ارز رمزنگاری‌شده وجود دارد، فقدان نقدینگی است، اینکه بتواند به سرعت و آسانی و با ارز موجود، نیاز دارندگان این ارزها را برطرف کرد.

تلاش‌هایی هم در این زمینه در حال انجام است که فروشندگان در حوزه تجارت الکترونیکی پرداخت‌های رمزنگاری‌شده را به‌صورت آنلاین و از طریق کوین‌بیس پذیرش کنند.

شاید روزی به این نقطه هم برسیم که در ایالات متحده، بتوان ارزهای رمزنگاری‌شده را به کارت‌های ویزا متصل کرد اما تا آن زمان راه طولانی در پیش است.

دو چالش اصلی برای فیس‌بوک وجود دارد برای اینکه بتواند این سرویس را به ایالات متحده بیاورد. اول اینکه مشابه سرویس BHIM در ایالات متحده وجود ندارد و دوم اینکه رگولاتوران این کشور هنوز در حال بررسی مسیری هستند که به وسیله آن بتوانند رمزنگاری‌شده‌ها را به بازار ایالات متحده وارد کنند.

منبع: Paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.