راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هفدهمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

شماره 17 ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. این مجله به‌طور تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی، بانکداری، بورس و بیمه به تولید محتوا می‌پردازد. تصویر جلد این شماره به رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران یعنی علی صالح‌آبادی و همچنین بعضی از مدیران و فعالان صنعت پرداخت، حوزه بیمه و کراودفاندینگ اختصاص دارد.

«ما گم شدیم» عنوان یادداشت این شماره سردبیر ماهنامه عصر تراکنش است. رضا قربانی در این یادداشت به مفهوم «پول» پرداخته و به این سؤال پاسخ داده که چرا مفهوم پول نقش اساسی در توسعه تمدن بازی می‌کند و چرا پول‌هایی مانند دلار و ریال پاسخگوی نیازهای تمدن در سال‌های آینده نیستند.

در بخش چهره‌های ایران این شماره تصاویری از بابک رهنماپور؛ مدیرعامل جدید مبناکارت آریا، حسین واعظ قمصری؛ مدیرعامل جدید سپ، یاشار راشدی؛ مجری رادیو بلاکچین و شهریار خلیلی؛ مدیرعامل جدید به پرداخت ملت منتشر شده است.

در شماره آذرماه ماهنامه عصر تراکنش گزارشی در مورد «نماد اعتماد الکترونیکی» منتشر شده است. محدثه ده‌باشی سرنوشت نماد را بررسی کرده و به این موضوع پرداخته که نماد دقیقاً چه چیزی است و مخالفان و موافقان آن چه اعتقادی دارند.

پنلی با حضور افراد فعال حوزه بیمه کشور در دفتر راه پرداخت برگزار شد. در این پنل مجید خاک‌ور؛ مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره، مهدی ملکی؛ معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه رازی، حجت جاهد؛ معاون توسعه کسب‌وکار بیمه سامان و وحید صیامی؛ سرپرست شرکت نویان در بیمه سامان حضور داشتند و در مورد صنعت بیمه و اینشورتک‌ها به صحبت پرداختند.

فاطمه قوّتی همچنین به سراغ رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی رفته و با او مصاحبه‌ای ترتیب داده است. سید قاسم نعمتی معتقد است صنعت بیمه زیرساخت‌ها را برای ورود فناوری فراهم کرده اما اینشورتک‌ها پیشنهادهای عملی پرتعدادی مطرح نمی‌کنند.

مینا حاجی با حضور در «باشگاه کارآفرینی تیوان» در مورد این کسب‌وکار گزارشی نوشته است. تیوان شتاب‌دهنده، وی‌سی و یا یک مرکز رشد نیست؛ بلکه باشگاهی کارآفرینی است که به تیم‌ها این فرصت را می‌دهد که قبل از ورود به شتاب‌دهنده‌ها یا جذب سرمایه، با حضور در یک محیط کاری پویا سرعت رشد خود را افزایش دهند.

«کراودفاندینگ؛ کودکی که هنوز بزرگ نشده است» عنوان پرونده‌ای است که در شماره 17 عصر تراکنش به مبحث تأمین مالی جمعی پرداخته است. محدثه ده‌باشی در گزارشی تحت عنوان «لبه تیغ» دستورالعمل جدید فرابورس در حوزه کراودفاندینگ را بررسی کرده و به مفاهیم و تعاریف تأمین مالی جمعی پرداخته است. در این راستا میزگردی با حضور حسین نظام‌دوست؛ مدیر اداره نهادهای نوین مالی فرابورس، جعفر محمدی هم‌بنیان‌گذار مهربانه و علی عمیدی؛ مدیرعامل کارن کراد در دفتر راه پرداخت برگزار شد. فعالان این حوزه در مورد دستورالعمل فرابورس و دست و پاگیر بودن مقررات این حوزه صحبت کردند.

یادداشتی از مدیرعامل شتاب‌دهنده مپس، فریدون کورنگی نیز در این پرونده به چشم می‌خورد. «جایگزینی خردمحوری با عامه‌پسندی» عنوان این نوشته است. چرایی عدم هماهنگی بسترهای کراودفاندینگ ایرانی با مدل‌های جهانی در این نوشته آورده شده است.

آرش ترابی در گزارشی با عنوان «پینوکیو، گربه نره و روباه مکار» به موضوع استخراج بیت‌کوین پرداخته است. این روزها مهم‌ترین روند فناوری که ذهن بسیاری از ایرانی‌ها را مشغول کرده، «ماینینگ» است و در این زمینه گزاره‌های غلطی در حال انتشار است. در این گزارش سعی شده تا استخراج با زبانی ساده توضیح داده شود.

قاسم سرافرازی با رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران یعنی علی صالح‌آبادی گفت‌وگو کرده است و «ناگفته‌های بورس ایران» عنوان گزارش یک شماره آذرماه عصر تراکنش است. در این گزارش خلاصه‌ای از فعالیت‌های علی صالح‌آبادی در قامت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است.

در بخش معرفی استارت‌آپ‌ها آرش ترابی به سراغ پی‌پینگ رفته و «هنر مقاومت» عنوان این گزارش است. در این گزارش محمدمهدی باریده و سعید مشهدی در مورد کسب‌وکار خود صحبت کرده‌اند.

«قصه باگ هسته» عنوان گزارش مینا حاجی از سازمان بورس و باگ‌های سامانه معاملات است. حاجی در این گزارش با مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس به گفت‌وگو پرداخته است. مطهره مروج در مورد بورس و هسته معاملات به صحبت پرداخته است.

در بخش جهان شماره 17 عصر تراکنش، محدثه ده‌باشی در مورد برندگان نوبل اقتصادی 2018 گزارشی نوشته است. «ترکیبی از دانش و طبیعت در علم اقتصاد» عنوان این گزارش است. جایزه نوبل اقتصاد امسال مربوط به طراحی روش‌هایی است که به یکی از اساسی‌ترین موضوعات زمانه ما یعنی رشد پایدار اقتصاد جهانی و رفاه جمعیت جهان اختصاص دارد.

مری دالی؛ رییس جدید فدرال رزرو سانفرانسیسکو، اندورجان بیلی؛ رییس مرجع نظارتی راهبرد امور مالی انگلستان، ما هاتنگ، هم‌بنیان‌گذار شرکت چینی تنسنت، الساندرو حاتمی؛ پیشرو صنعت فین‌تک، پاول پستر؛ مدیرعامل سابق تی‌اس‌بی بانک و متیو کارن؛ نویسنده حوزه اینشورتک چهره‌های جهانی این شماره عصر تراکنش هستند.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت ۴۰ هزار تومان ابتدای هر ماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره ۴۶۰۱۰۵۳۹ تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه راه پرداخت (Shop.Way2Pay.ir) هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در سامانه‌های جار، طاقچه و فیدیبو نیز ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.