راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حدود 115 تیم در رویداد بازی‌سازی کژوال کمپ ثبت‌نام کردند / محصول به‌صورت سافت‌لانچ ارائه می‌شود

نشست خبری رویداد کژوال کمپ، شنبه هفتم مهرماه در محل کافه بازار برگزار شد. این رویداد با مشارکت کافه‌بازار و آواگیمز و با هدف ارتقاء سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار می‌شود. در این برنامه امیر امین شریفی، مدیرعامل کافه بازار، شروین راد مدیر توسعه و تولید بازی کافه بازار و طاها رسولی مدیر برنامه‌های آواگیمز حضور داشتند و از اهداف راه‌اندازی این رویداد رقابتی، زمان‌بندی‌ها، جوایز صحبت شد و همچنین آماروارقام جالبی درباره صنعت بازی‌سازی در ایران ارائه شد.

 

بیش از 30 هزار بازی ایرانی در کافه بازار

در ابتدای برنامه امیر امین شریفی درباره چشم‌اندازی که کافه بازار در حوزه تولید و حمایت از بازی‌های ایرانی در نظر دارد و مسیری که تا کنون طی کرده صحبت کرد و از رو به رشد بودن صنعت بازی و بازی‌سازی در کشور گفت و توضیح داد: «چرخه این صنعت در حال گردش است و بازی‌ها به درآمد رسیده‌اند. بیشتر از 30 هزار بازی ایرانی در کافه بازار منتشر شده و رشد درآمد در سال‌های 94، 95 و 96 نشان می‌دهد که این صنعت صنعت رو به رشدی است. همچنین نموداری که تعداد توسعه‌دهندگان ایرانی را نشان می‌دهد، مشخص می‌کند که این تعداد در سال 96 به بیش از 3 هزار نفر رسیده بود و در حال حاضر احتمالا به 4 هزار نفر هم رسیده است. تعداد کاربرانی هم که این بازی‌ها را خریداری می‌کنند بیش ازدو میلیون نفر است که این تعداد، رقم قابل توجهی است.» باتوجه به رشد بازی و بازی‌های ایرانی و پتانسیلی که این صنعت در ایران دارد کافه بازار در سال 97 برنامه‌ای ترتیب داده تا سرمایه‌گذاری بیشتری روی این حوزه‌ها انجام شود و یکی از این اقدامات همین رویداد رقابتی کژوال کمپ است که ثبت‌نامش از 20 شهریورماه آغاز شده است.

جوایز 25، 15 و 10 میلیون تومانی

در ادامه شروین راد درباره هدف راه‌اندازی این رویداد گفت: «هدف ما این است که بازی‌سازهای کوچکتر و تیم‌هایی که دوست داشتند از تجربه مربیان استفاده کنند این فرصت را داشته باشند تا در یک دوره 10 هفته‌ای کنار هم جمع شوند و بازی‌هایی را با کمک بکدیگر تولید کنند و از آن دانشی که در روند برگزاری در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده و محصولی را تولید کنند که در بازار داخل اتفاقات خوبی برایش بیفتد.»

به گفته راد برای تیم‌های اول تا سوم این رویداد به ترتیب جوایز 25، 15 و 10 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است اما جدای از این جوایز، مهمترین بخش برای تیم‌ها فرصت دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری از کافه بازار و آواگیمز خواهد بود.

 

115 تیم در کژوال کمپ ثبت‌نام کردند

طاها رسولی در ادامه این نشست از زمان‌بندی و شیوه برگزاری رویداد گفت. به گفته رسولی مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت و تاکنون حدود 115 تیم در کژوال کمپ ثبت‌نام کردند. بعد از ثبت‌نام تیم‌ها بایستی در یک فرصت دو هفته‌ای نمونه اولیه کارشان را آماده کنند. به گفته رسولی به این دلیل فقط دو هفته برای ارائه نمونه اولیه زمان در نظر گرفته شده تا این فرهنگ در تیم‌ها جا بیفتد درصورتی که تیم بازی‌سازی موبایلی چابک نباشد، تیم موفقی نخواهد بود.

به گفته رسولی تیم‌ها تا 30 آبان فرصت دارند تا نسخه آلفای خودشان را ارائه دهند و درنهایت تا 30 آذر ماه هم باید بازی‌هایشان را به مرحله سافت لانچ برسانند و به دست مخاطب دهند و فیدبک مخاطبان را دریافت کنند. بدون شک فیدبک مخاطبان در نظرات تیم داوری هم تاثیرگذار خواهد بود. در این رویداد یازده مربی حضور خواهند داشت که این مربیان از میان کسانی انتخاب شدند که تجربه بازی‌سازی‌های موفقی در بازار داشته‌اند.

اوایل بهمن‌ماه، همزمان با کافه گیمز بعدی، اختتامیه رویداد برگزار و جوایز تیم‌ها اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.casualcamp.ir مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.