راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش فین‌تک در مقرون به صرفه کردن صنعت بیمه

دنیای فین‌تک، در حال تجربه‌ی پیشرفت‌های سریعی است و این پیشرفت، نه‌تنها در زمینه‌ی فناوری، بلکه در تمامی جنبه‌های مالی، قابل‌رؤیت است. همگی ما، تأثیرات رشد فین‌تک را در زندگی روزمره‌مان احساس کرده‌ایم. سازمان‌ها و مؤسسات بزرگ، از طریق فین‌تک، قادرند سلایق مختلف مصرف‌کنندگان‌شان را شناسایی کرده و خدمات متناسب با آن‌ها را ارائه کنند.

شرکت‌های بیمه، جزو مؤسساتی هستند که بیش‌ترین نفع را از رشد فین‌تک می‌برند. خبر هیجان‌انگیز این است که فین‌تک می‌تواند صنعت بیمه را مقرون‌به‌صرفه‌تر کند، اما چگونه؟

بخش‌بندی مشتریان به شیوه‌ای بهتر

شرکت‌های امروزی، به حجم عظیمی از داده‌های مشتریان‌شان دسترسی دارند و به‌ آسانی می‌توانند آن‌ها را جمع‌آوری کنند. این امر، ایجاد پروفایل و پرونده دقیق برای هر شخص و شناسایی خدمات بهینه برای وی را تسهیل می‌کند. با گذشت زمان، شرکت‌ها بیشتر به ارتباط موجود در بین داده‌ها پی خواهند برد و نحوه‌ی بخش‌بندی مشتریان نیز بهبود خواهد یافت.

بازار آینده، در دست سازمان‌هایی خواهد بود که از داده‌‌ها به‌درستی استفاده می‌کنند.

ساده شدن روند شخصی‌سازی‌

یکی از مزایای مهم شخصی‌سازی خدمات، افزایش و بهبود رضایت مشتریان است که هدف غایی بسیاری از کسب‌وکارها محسوب می‌شود. تکنولوژی‌ امکان شخصی‌سازی خدمات را در صنایع مختلف به وجود آورده، صنعت بیمه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. اما هنوز در میانه‌ی راه هستیم. شرکت‌های بیمه، به‌شدت در حال کاوش خدمات شخصی‌سازی‌شده و مطالعه‌ی تأثیر آن بر کل بازار هستند؛ ولی وقتی نگاهی به چشم‌انداز آینده می‌اندازیم، یک صنعت بیمه‌ی ارزان و کارآمد را می‌بینیم.

به زودی مشتریان نیز قادر خواهند بود تا داده‌های شخصی خود را با شرکت‌هایی که خودشان انتخاب می‌کنند، به اشتراک بگذارند. این به اشتراک‌گذاری باعث می‌شود که مشتریان راحت‌تر از خدمات بهره ببرند. مشتریان زمانی که ببینند با به اشتراک‌گذاری داده‌های‌شان ارزش بیشتری کسب می‌کنند، نسبت به اشتراک گذاری آن حساس و ناراضی نخواهند بود.

یادگیری بیشتر از داده‌ها

شرکت‌های بیمه‌ای که از قابلیت‌های فین‌تک استفاده می‌کنند، از قابلیت گردآوری داده‌های خود می‌توانند بسیار بیاموزند. در روش سنتی، امکان بررسی انواع مختلف ارتباطات وجود ندارد. اما ابزار فین‌تک، قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را در شیوه‌ی تعامل با داده، برای شرکت‌های بیمه به ارمغان آورده است. شرکت‌های بیمه قادرند حجم عظیمی از داده را جمع‌آوری کرده و در امنیت تمام، نگهداری کنند. در این صورت، امکان استفاده‌ی مجدد از این داده‌ها در طولانی‌مدت، فراهم می‌شود. با افزایش قدرت تجزیه‌وتحلیل و نگهداری داده در گذر زمان، میزان بهره‌وری شرکت‌های بیمه نیز تقویت می‌شود.

ما قادر نیستیم که تمامی مزایای فین‌تک بر صنعت بیمه را پیش‌بینی کنیم. تکنولوژی پیش‌ران دنیای فین‌تک، با سرعت خارق‌العاده‌ای در حال پیشرفت است و ما از پیش‌گویی تمام تأثیرات مثبت آن در آینده‌ی صنعت بیمه، ناتوان هستیم. امیدواریم این تکنولوژی رو به رشد، در آینده نیز به‌درستی مدیریت شده و انسان‌ها را در تجربه‌ی یک زندگی بهتر، یاری کند.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.