راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیمه‌ها کجای فناوری ایستاده‌اند

جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت بیمه کجاست؟ چرا شرکت‌های بیمه دیرتر از بانک‌ها در مسیر استفاده از فناوری اطلاعات اقدام کرده‌اند؟ آیا می‌توانند در یک دوره زمانی کوتاه به مسیری که سایر کشورها در آن پای گذاشته‌اند قدم گذارند؟

طی پنج سال گذشته شرکت‌های بیمه سعی کرده‌اند بخشی از عقب‌ماندگی خود را در استفاده و به‌کارگیری آی‌تی جبران کنند اما سرعت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌گونه‌ای است که آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند در مسیری که مدنظرشان قرار دارد جای‌گیرند.

حال به‌غیراز استفاده از فناوری اطلاعات در زیرمجموعه‌های شرکت‌های بیمه استفاده از BI در این صنعت و چگونگی بهره‌مندی از کلان داده جزو دغدغه‌های فعالان این صنعت به شمار می‌آید. دغدغه‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند راهکار مناسبی برای آن بیابند.

در شرایط فعلی شرکت‌ها به‌گونه‌ای حرکت کرده‌اند که بخشی از داده‌های خود را گردآوری کرده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند از این داده‌ها به نحو مطلوبی بهره برند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

یکی از موانع کاری آنان استاندارد نبودن کدینگ داده‌های هرکدام از شرکت‌هاست. هرکدام از شرکت‌ها به فراخور نیاز خود از کدینگ مستقلی بهره برده است حال که بحث اشتراک‌گذاری این داده‌ها مطرح می‌شود امکان آن با توجه به استانداردهای مختلف وجود ندارد، از سویی آیا آن‌ها می‌توانند این داده‌ها را که جمع‌آوری کرده‌اند با یکدیگر به اشتراک بگذارند یا آن را برای استفاده عمومی منتشر کنند؟

سطح محرمانگی داده‌ها در صنعت بیمه چگونه است؟ کدام داده محرمانه به شمار می‌آید و کدام داده قابلیت اشتراک‌گذاری عمومی را دارد؟ این‌ها سؤال‌هایی است که باید از سوی بخش‌های مختلف شرکت‌های بیمه و به‌منظور توسعه این صنعت در بخش‌های مختلف پاسخ داده شود.

منبع: ماهنامه پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.