راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تصمیم‌گیرندگان صنعت بیمه، چراغ داده‌های خود را روشن کنید

تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، روشی پیشگامانه محسوب می‌شود و در شیوه‌ تصمیم‌گیری فعلی شرکت‌های بیمه تحول چشمگیری را ایجاد می‌کند.

ویکی‌پدیا چراغ الکتریکی را چنین توصیف کرده است: دستگاهی که از طریق جریان الکتریکی، نور مرئی ایجاد می‌کند. اکثریت ما هرگز این تعریف را جایی نخوانده‌ایم، ولی همه‌ روزه، در همه‌جا و برای انجام تمامی فعالیت‌هایمان از این چراغ الکتریکی استفاده می‌کنیم. شاید تصور آن برای شما سخت باشد که مردمان 100 سال قبل، این وسیله را مدرن و انقلابی می‌دانستند؛ درست مثل دیدگاهی که امروز برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در شرکت‌های بیمه وجود دارد.

آیا می‌دانید چراغ الکتریکی از 120 سال پیش تاکنون، چه تحولاتی را پشت سر گذاشته است؟ این تکنولوژی در ابتدای تولد خود یک فناوری پیشگام، انحصاری، لوکس و بسیار گران به حساب می‌آید؛ ولی بعدها به یک کالای ارزان‌قیمت و رایج تبدیل شد که در زندگی روزمره‌ عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما بدون این‌که به داستان تولد و تکامل انرژی برق فکر کنیم، همه روزه آن را به کار می‌گیریم. ما تمامی اتاق‌های ساختمان خانه و محل کارمان را به یک منبع دسترسی به انرژی برق تجهیز می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که این منبع به‌راحتی قابل کنترل و دسترسی است و خطری برای افرادی که متخصص برق نیستند، ایجاد نمی‌کند.

استفاده از داده به عنوان سوخت فرآیندهای تصمیم‌گیری مدرن بیمه‌ای، تحول انقلابی به شمار می‌رود و سرنوشتی مشابه با انرژی برق را پشت سر خواهد گذاشت. مدیران بیمه‌ای دیگر قبول ندارند که تهیه‌ی گزارش‌های موردی مستلزم جمع‌آوری طولانی‌مدت داده‌ باشد. این مدیران دیگر نمی‌توانند به پروژه‌هایی که اجرای آن‌ها چندین سال طول می‌کشد و هزینه‌ی بسیاری برمی‌دارد، تکیه کنند. شرکت‌های بیمه‌گر امکان ادامه دادن در وضعیت فعلی را ندارند و زمان تغییر فرا رسیده است.

در سال‌های آینده، صنعت بیمه از تامین‌کنندگان فناوری اطلاعات تقاضا خواهد کرد که فعالیت‌های تحلیلی بیمه‌ای را به شکلی آنی، مبتنی بر داده‌های قابل دسترسی آسان در سراسر بخش‌ها و بدون نیاز به منبع داده انجام دهند؛ درست مثل انرژی الکتریسیته که امروزه در تمامی اتاق‌های ساختمان‌ها به راحتی قابل دسترسی است.

در آینده، رشد استخراج داده و تکنیک‌های تحلیلی متوقف خواهد شد و به منظور دستیابی به یک روش پایدار، جهانی و قابل اطمینان داده محور، از مدیریت پویای داده استفاده خواهد شد.

این انقلاب داده در صنعت بیمه را تکنولوژی رقم خواهد زد. بدین ترتیب جهشی بزرگ در شیوه‌ی عملکرد صنعت بیمه بوجود خواهد آمد و پذیرندگان اولیه، از مزایای رقابتی بسیاری بهره‌مند خواهند شد.

بازگشت سرمایه زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که تصمیم‌گیری‌ها به شکلی آگاهانه، بر پایه‌هایی قابل اعتماد و موثق انجام بگیرند.

منبع: The telegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.