راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پی‌پال از خرید سیمیلیتی، پلتفرم مدیریت ریسک و تقلب به ارزش 120 میلیون دلار خبر داد

پی‌پال (Paypal) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیک، هم‌چنان یکه تاز در عرصه مالکیت شرکت‌های دیگر است و هر روز ابزار جدیدی را برای ارائه به 237 میلیون کاربر خود به پلتفرمش اضافه می‌کند. این شرکت، بیست و دوم ژوئن سال جاری از خرید شرکت سیمیلیتی (Simility)، متخصصی قدرتمند در حوزه مدیریت و پیش‌گیری از ریسک و تقلب به ارزش 120 میلیون دلار و به صورت نقد رونمایی کرد.

سیمیلیتی را می‌توان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های پی‌پال در این بازه زمانی دانست.

میزان تقلب‌های پرداخت و تجارت الکترونیکی در سال 2017، در ایالات متحده امریکا، 30 درصد افزایش داشته که می‌تواند بیانگر اهمیت پلتفرم‌های کشف و پیش‌گیری از ریسک و تقلب در سیستم‌های مالی مبتنی بر تجارت الکترونیک باشد.

پی‌پال با ارائه نوآوری‌های تکنولوژیکی و مشارکت‌های استراتژیک رویکردهای جدیدی را برای بهبود خدمات به کاربران خود ارائه می‌دهد. این شرکت، به همراه اسِل (Accel)، ولی فاند (The Valley Fund)، ترینیتی ونچرز (Trinity Ventures) و برخی شرکت‌های دیگر روی پلتفرم مدیریت ریسک و تقلب سیمیلیتی سرمایه‌گذاری کرده است (به گفته شرکت، سه درصد از سهام کل شرکت).

تقلب‌های آنلاین یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهای محدود کننده توسعه سیستم‌های تجارت الکترونیک هستند که با گسترش معامله‌های دیجیتال و توسعه پلتفرم‌های آنلاین، حساسیت و اهمیت بیشتری نیز می‌یابند.

با توجه به اطلاعاتی که توسط گردآوری داده‌های پیچ‌بوک (PitchBook) منتشر شده است، این استارآپ بالغ بر 25 میلیون دلار رشد داشته و آخرین بار توانسته رقم 52.75 میلیون دلار را تجربه کند که می‌تواند بازتابی ایده‌آل برای حامیانش باشد.

رویکرد پلتفرم مدیریت ریسک و تقلب سیمیلیتی به کار بستن مجموعه‌ای از رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی (API) و بیکون‌ها (Beacons) است که اساسا معاملات دیجیتال و فعالیت‌های خرید و فروش را در هر جایی که اتفاق بیفتند، رصد می‌کنند. معاملاتی که در تلفن همراه، وب یا در محیط‌های فیزیکی صورت می‌گیرند می‌توانند با استفاده از این رویکرد مانیتور و کنترل شده و تقلب را به حداقل برسانند.

به کارگیری این پارامترها در کنار یادگیری ماشین (Machine Learning) به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی و کاربردی هوش مصنوعی محصولی را ارائه می‌دهد که«مدیریت ریسک تطبیقی» نام دارد. مدیریت ریسک تطبیقی عبارت است از رویکرد متغیر و استراتژی محافظت مبتنی بر ریسک که می‌تواند پی‌گیری و کشف جرایم الکترونیکی را میسر سازد.

ادغام هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل‌های بزرگ داده (Big Data)، در کاهش اصطکاک، افزایش اعتماد و حل مسائل پیچیده مربوط به تقلب به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

پیامدهای به دست آوردن مالکیت این شرکت برای پی‌پال می‌تواند در دو سطح مورد بررسی قرار گیرد؛ نه تنها سیستم خود پی‌پال، که کاربران و مشتریانی که معاملات مبتنی بر پی‌پال خود را از طریق گوشی‌های تلفن همراه، شبکه‌های وب و نقاط فروشگاهی فیزیکی انجام می‌دهند نیز از مزایای این سیستم بهره‌مند خواهند شد.

مدیریت ریسک و تقلب سیمیلیتی
بیل ردی (Bill Ready) از پلتفرم مدیریت ریسک و تقلب سیمیلیتی می‌گوید.

بیل ردی (Bill Ready)، مدیرعامل ارشد پی‌پال طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

«دنیای تجارت دیجیتال به نقطه اوج خود رسیده و متقلبان بر همین اساس، روش‌های جدید و توسعه یافته‌ای را برای اهداف مجرمانه خود در پیش گرفته‌اند. پی‌پال، به مدت 20 سال از پیشگامان نوآوری و پیشرفت در عرصه مدیریت ریسک و پیش‌گیری از تقلب بوده است، اما تاکنون، بازرگانان قادر به پیاده‌سازی راهکارهای ارائه‌شده برای مدیریت پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد کسب‌وکار خود نبوده‌اند. با استفاده از پلتفرم مدیریت ریسک و تقلب سیمیلیتی می‌توانیم کنترل بیشتری را در اختیار کاربران و مشتریان خود برای مقابله با تقلب قرار دهیم که نتیجه آن، تجارتی مطمئن‌تر و سریع‌تر است

بیل ردی در مصاحبه‌ای دیگر، استراتژی فعلی شرکت برای ایجاد یک سرویس کامل و یکپارچه تجاری را تشریح کرده که تسهیل فرایندها یکی از جنبه‌های مثبت آن است. سیمیلیتی در حال حاضر مشتریانی چون ای‌بی(eBay)، آفرآپ (OfferUp)، ربتل (Rebtel) و امثال آن‌ها را تحت پوشش دارد که با پی‌پال کار می‌کنند. از این رو، سرمایه‌گذاری پی‌پال در سیمیلیتی می‌تواند در یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها و ارتقای قابلیت‌های کشف و پییش‌گیری از تقلب بسیار موثر باشد.

پی‌پال قصد دارد پس از بسته شدن کامل این قرارداد، سیمیلیتی را تحت پلتفرم خود به دیگر مشتریانش نیز گسترش دهد.

راهول پانگام (Rahul Pangam)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل سیمیلیتی در یک بیانیه اذعان کرد:

«چشم‌انداز ما از سیمیلیتی، ایجاد یک پلتفرم مدیریت ریسک تطبیقی است که سازمان‌های فعال در دنیای دیجیتال را قادر می‌سازد تا تقلب‌ها و ریسک‌ها را کنترل کنند. ما از ورود به فاز جدید توسعه در کنار پی‌پال و پیوستن به آن‌ها برای پیاده‌سازی نسل آتی پرداخت و رویکردهای تجاری، که قطعا تاثیر مثبتی در کسب‌وکارهای هردوی ماخواهد داشت بسیار هیجان زده‌ایم.»

این معامله، چهارمین معامله اعلام شده از سوی پی‌پال در عرض یک ماه است. پی‌پال طی چند هفته اخیر سرمایه‌گذاری‌های مختلفی را روی سیستم‌های مالی مبتنی بر فناوری اطلاعات انجام داده که تمام آن‌ها بر افزودن تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید مطابق با تغییرات زمان و شرایط  به سیستم متمرکز شده‌اند. پرداخت‌های موبایلی اروپایی و کسب‌وکارهای خدمات مالی نظیر آیزتل (iZettle)، هایپروالت (Hyperwallet) و پلتفرم جلتور (Jetlore) از جمله‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها هستند.

منبع: techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.