راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان پرداخت در اتاق پرو با استفاده از آیینه‌های هوشمند مسترکارت

مسترکارت اولین آیینه هوشمند بریتانیا را ایجاد کرد که قابلیت پرداخت دارد و در همین سال راه‌اندازی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اقدامی که می‌تواند شیوه کنونی خرید کردن را به نحو شگفت‌انگیزی تغییر دهد.

این آیینه‌های هوشمند با همکاری شرکت OAK طراحی شده است. با استفاده از فناوری سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID) که داخل برچسب‌های لباس‌ها جاسازی شده است، آیینه‌ها می‌توانند به محض ورود فرد به اتاق، کالا را شناسایی کنند و این ترتیب افراد می‌توانند تجربه خریدشان را، بدون اینکه حتی لحظه‌ای از اتاق پرو بیرون بیایند، کاملا کنترل کنند.

به گفته مسترکارت، این آیینه‌های هوشمند می‌تواند زمان انتظار افراد برای پرو لباس و همینطور زمانی که صرف تعویض لباس می‌شود تا 40 درصد کاهش دهد و همچنین باعث شخصی‌سازی خرید برای مصرف‌کننده می‌شود.

درواقع این آیینه‌ها، زمانی که محصول و لباسی وارد اتاق می‌شود، آن را تشخیص می‌دهند و همزمان یک سبد خرید مجازی و تجربه خرید چند سنسوری ایجاد می‌کنند. به این ترتیب این امکان به خریداران داده می‌شود تا نور و زبان مودرنظرشان را تغییر دهند و همچنین رنگ و سایز دیگری که مدنظرشان هست اعلام کنند و درخواستشان هم سریعا به اتاق پروشان ارسال شود و در آخر هم می‌توانند تجربه پرداخت یکپارچه و آنی را با زدن کارت به روی آیینه، با استفاده از دستگاه پرداخت و از طریق اپلیکیشن داشته باشند.

مایک کاون رئیس بخش پرداخت دیجیتال مسترکارت در بریتانیا می‌گوید: «واقعیت افزوده و مجازی نحوه خرید مارا تغییر می‌دهد. باتوجه به اینکه انجام خرید آنلاین چالش بزرگی برای فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ به شمار می‌آید، فناوری‌هایی از این دست، این امکان را برای خرده‌فروشان فراهم می‌کند تا با ارائه آن رضایت دیجیتالی که افراد به دنبالش هستند، با چنین چالش‌هایی مبارزه کند. ما با برندهای بسیاری همکاری می‌کنیم تا بتوانیم شیوه پرداخت جدید و امنی به آنها ارائه دهیم و به این ترتیب تجربه خرید سریع و شخصی را نیز برای خریداران فراهم کنیم.»

تعدادی از خرده‌فروشان آمریکایی ازجمله برند Levi’s در حال حاضر از این آیینه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. این آیینه‌ها در رویداد مانی 2020 معرفی شد و به‌زودی در اتاق‌های پرو بریتانیا نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: Theindusrty

3 دیدگاه
  1. هرمز ماهی می‌گوید

    درود بر مدیریت محترم راه پرداخت و تیم قدرتمند شان

    مثل همیشه بهترین خبرها را منتشر می کنید.

    برایتان آرزوی موفقیت و ثروت دارم

  2. یک شهروند می‌گوید

    چی بگم دنیا کجا میره ما کجا میریم . مسئولی که بدون داشتن شناخت از اون حوزه کاری مسئولش میکنن مشخص هست که بی مسئولیتی در اون بخش و نهاد حاکم خواهد شد و کسی که بی مسئولیت باشه یعنی پیشرفتی در آن حیطه کاری بوجود نخواهد آمد و اگر هم آن مسئول بخواهد در بخش خود پیرفت را حاکم کند چنان با بیسواد خواندش زمین میزندد که فکر رفتن را بر ماندن و ساختن ترجیح میدهد و این یعنی مصداق کلیه بخش ها و نهاد های کشورم. و نتیجه اش همان خواهد بود که بجای رقابت با دنیا هر روز بر تعداد کشورهایی که علیه آن شعار مرگ بر سر میدهیم اضافه خواهد شد .

  3. سیما می‌گوید

    واقعا جالبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.