سایپا به سامانه شفافیت اطلاعات پیوست

سایپا به سامانه شفافیت اطلاعات پیوست

شرکت سایپا به «سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» پیوست؛ سامانه‌ای که امکان ثبت و پیگیری درخواست‌های اطلاعاتی شهروندان از دستگاه‌ها و مؤسسات مشمول قانون را فراهم می‌کند.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده یک قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سایپا در زمره مؤسسات مشمول این قانون قرار گرفته و طی روزهای گذشته به سامانه «iranfoia» پیوسته است.

تاکنون بیش از ۳ هزار دستگاه عمومی و خصوصی عضو «سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» شده‌اند و سایپا نخستین شرکت خودروسازی کشور است که به این سامانه متصل شده است.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در سال ۱۳۸۷ به تصویب رسیده، با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات عمومی تدوین شده و دستگاه‌های مشمول این قانون موظف هستند حداکثر ظرف ۱۰ روز کاری به درخواست‌های ثبت‌شده پاسخ دهند. شهروندان می‌توانند درخواست‌های اطلاعاتی خود را از طریق این سامانه ثبت و پیگیری کنند.

گفتنی است نهادهایی مانند اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف ایران، سازمان نظام پزشکی، کانون‌های وکلا و شرکت مخابرات ایران نیز در میان مؤسسات خصوصی متصل به این سامانه قرار دارند.

نمایش لینک کوتاه
لینک کوتاه: https://way2pay.ir/b6fv کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی