پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سالانه چند کنتور برق هوشمند میشود؟
مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوریهای نوین شرکت توانیر گفت: امسال برنامههای جدی را برای توسعه طرح هوشمند سازی صنعت برق در نظر گرفتهایم و برآورد میشود که سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمند سازی شود.
هادی مدقق در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته برای هوشمند سازی کنتور مشترکان صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مشترکان بالای ۳۰ کیلووات که عمدتا مشترکان بزرگ اداری، کشاورزی، صنعتی و تجاری بزرگ هستند به کنتورهای هوشمند تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه هر سال بالغ بر یک میلیون مشترک جدید به مجموع مشترکان صنعت برق اضافه میشوند، گفت: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته از امسال تمام مشترکان جدید باید مجهز به کنتور هوشمند شوند و به همین میزان نیز سالیانه کنتورهای فرسوده به کنتورهای هوشمند تعویض میشوند.
به گفته مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوریهای نوین شرکت توانیر طبق مصوبه قانون بودجه سال ۱۳۹۹ موظف هستیم که بخشی از مشترکان پرمصرف را به کنتور هوشمند مجهز کنیم که اگر این برنامهها کنار هم بگذاریم میتوانیم بگوییم که سالیانه حدود ۲ میلیون مشترک را از امسال به کنتورهای هوشمند مجهز خواهیم کرد.
مدقق با تاکید بر اینکه برنامههای هوشمند سازی در طرح شرکتهای توزیع هوشمند، مشتری هوشمند و حاکمیت هوشمند تعریفشده است، اظهار کرد: این سه بخش که جز نقشه هوشمند سازی راه صنعت برق است را در راستای برنامههای تحول دیجیتال در صنعت برق دنبال میکنیم که هدف اصلی شفافسازی و تا حد امکان غیر حضوری کردن خدمات مشتریان است.
وی با بیان اینکه برای این مهم ۲۴ برنامه مدون شده است، گفت: به دلیل اینکه مباحث مطرحشده در این محورها جدید بوده با انجمن علمی شبکه هوشمند که متشکل از اساتید دانشگاه و صنعت است تواهم نامهای را با هدف ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه امضا کردیم.
مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوریهای نوین شرکت توانیر با اشاره به ویژگیهای هوشمند سازی و تاثیرات آن در صنعت برق، گفت: هوشمند سازی درواقع استفاده از فناوریهای روز در حوزه فناوری اطلاعات است نتیجه اصلی هوشمند سازی بحث افزایش بهرهوری، سلامت اداری، کاهش تلفات و مباحث زیستمحیطی است، همچنین این موضوع موجب افزایش خدمات غیرحضوری و افزایش رفاه مشترکان نیز میشود.