راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه به پرداخت ملت با تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به پرداخت ملت با حضور سهامداران برگزار شد. در ابتدای این نشست محمدعلی ترابیان، مدیرعامل شرکت، شرحی از خدمات، راهکارها، محصولات، چالش‌ها و برنامه‌های اصلی به‌پرداخت ملت را ارائه داد.

در ادامه سهامداران، پرسش‌های خود را مطرح کردند، صورت‌های مالی به تصویب رسید و تقسیم سود سهام صورت گرفت. مشروح این نشست در ادامه آورده می‌شود.

محمدعلی ترابیان، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در آغاز مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این شرکت برای سال منتهی به 1396/12/29 به بیان خدمات و راهکارهای شرکت به‌پرداخت ملت پرداخت و گفت: «سهامداران این شرکت، گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا و سایر سهامداران هستند. این شرکت با ارائه خدمات پرداخت در پایانه‌های فروش، پایانه‌های اینترنتی، پایانه‌های موبایلی، پرداخت IVR، اپلیکیشن پرداخت و راهکارهای اختصاصی؛ پرداخت را هدف قرار داده است. همچنین ارائه خدمات سوئیچ شامل پرداخت و بانکی و خدمات بانکی خودپرداز، کیوسک، CRS و VTM در زمره فعالیت‌های این شرکت است. سامانه پیمایش، سامانه توزیع سوخت و خدمات پیشخوان دولت نیز از جمله پروژه‌های ملی این شرکت است. همچنین مأموریت و گستردگی حوزه عملیات شرکت در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی، پایانه فروشگاهی، پرداخت USSD، برنامه موبایلی سکه و کیوسک بوده است.»

او در ادامه گفت: «ارائه خدمات سوئیچ به شرکت‌های پرداخت، پردازش روزانه بیش از 4/5 میلیون تراکنش در سوئیچ بانکی، ارائه خدمات جدید به مشتریان بانک ملت از طریق VTM و CRS، بهره‌برداری از شش هزار پایانه اختصاصی فروش بنزین، عبور از مرز یک میلیون و 300 هزار دانلود اپلیکیشن سکه، ارائه بیش از 10 هزار سرویس ارزش افزوده بر روی پایانه‌های فروش، استفاده از جدیدترین مدل‌های پایانه فروش، ارائه سرویس به بیش از 920 هزار پایانه فروش، پردازش روزانه بیش از 10 میلیون تراکنش در سوئیچ پرداخت و ارائه خدمات به بیش از 19 هزار درگاه، خدمات و محصولات این شرکت است.»

ترابیان در ادامه به بررسی تعداد تر اکنش‌های کارتی در جهان پرداخت و این صنعت را در ایران مورد بررسی قرار داد. همچنین با ارائه آماری، تعداد تراکنش‌های شرکت به‌پرداخت ملت، به ازای هر پایانه پرداخت و موقعیت شرکت در ایران و سهم بازار در تراکنش‌ها را ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت درباره چالش‌های اصلی این شرکت در سال 96 گفت: «تغییرات بازار و افزایش رقابت، تاثیرات و تصمیمان نهادهای تنظیم مقررات و ناظر، ورود پررنگ اپراتورهای تلفن همراه به بازار پرداخت، تغییرات فناوری در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و لزوم نوسازی شبکه پرداخت، فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه و رشد فزاینده امکانات و هوشمندی آن، تغییر و ارتقای انتظارات مشتریان، تراکنش‌های خرد، کارمزد خدمات پرداخت، کنترل هزینه‌های تراکنش‌های پرداخت، لزوم تنوع منابع درآمدی شرکت از جمله این چالش‌هاست.»

ترابیان راهبردها و اقدامات شرکت را برشمرد و گفت: «توسعه و پشتیبانی از کسب‌وکارهای موجود همراه با شناسایی و ورود به خطوط کسب‌وکارهای جدید، استفاده از ظرفیت‌های تحقیق و نوآوری با توسعه همکاری با دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها، رشد تعداد پایانه‌ها و تراکنش‌ها روی محیط‌های مختلف، مطالعه و بررسی جهت یافتن راهکارهای مناسب جهت کاهش هزینه تراکنش‌ها به خصوص برای تراکنش‌های خرد، ورود به بازار نرم‌افزارهای موبایلی و عرضه نرم‌افزار سکه راهبردهای و اقدامات ما هستند.»

او تصریح کرد: «مشارکت در پروژه‌های ملی، شروع مطالعات برای مدرن‌سازی سوئیچ شرکت، ورود به مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری با بانک‌های گردشگری، خاورمیانه، آینده، مسکن، عقد قرارداد سوئیچ بالادستی برای برخی از شرکت‌ها از جمله ناواکو، شرکت ارتباط فردا و …، ارتقای پایداری شبکه سرویس با ثبت رکورد پردازش بیش از 50 هزار تراکنش در دقیقه، ورود پررنگ به همکاری با شرکت‌های SU، FT و ایجاد مقدمات برای عقد قرارداد با پنج شرکت و راه‌اندازی کارگاه استارت‌آپ در ایران، ارتقای 38 رتبه در رتبه‌بندی 500 شرکت برتر و ایستادن در جایگاه 163 بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی و وجود مراکز تماس متمرکز و محلی با امکان پاسخگویی با گویش‌ها و زبان‌های بومی؛ دستاوردهای سال 96 این شرکت بوده است.»

او به بیان گزیده اطلاعات مالی این شرکت پرداخت و اعلام کرد: «درآمدهای شرکت در یک سال گذشته حدود سه برابر شد، دارایی شرکت رشد 1.42 برابری داشت که افزایش ثروت صاحبان سهام را در حقوق مندرج در ترازنامه به دنبال داشت. همچنین شرکت به‌پرداخت ملت با بیش از 230 میلیارد تومان سود خالص بر آن بوده است تا بازدهی متناسب با سود اقتصادی برای سهامداران پدید آورد و تا حد قابل توجهی (91.5 درصد) سود پایه هر سهم را متناسب با بودجه ارائه شده، پوشش دهد.»

ترابیان درباره برنامه‌های آتی این شرکت گفت: «توسعه سهم بازار فروش شارژ به 10 درصد، حفظ و ارتقای سهم بازار پایانه فروش با ادامه فرآیند نوسازی و توسعه شبکه پایانه‌های فروش، ارتقای کیفیت سرویس، توسعه سهم بازار تراکنش‌های موبایلی به میزان شش درصد، ارائه خدمات به کلیه بانک‌های کشور، افزایش سرمایه شرکت به 200 میلیارد تومان، مشارکت با شرکای تجاری بزرگ با استراتژی تکمیل زنجیره ارزش، شناسایی و همکاری با شرکت‌های نوپا و صاحب ایده، مشارکت با شرکای تجاری متوسط و کوچک در جهت تحقق شعار «به‌پرداخت؛ همراه کسب‌وکار شما»، بهره‌برداری از کارگاه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و مطالعه و بررسی بازارهای خارجی اهدافی است که آنها را در آینده دنبال خواهیم کرد.»

طبق گفته محمدعلی ترابیان، برنامه‌های بنیادین و زیرساختی این شرکت ارائه پایداری سوئیچ و امنیت کاربران و اطلاعات، استقرار کامل ساختار سازمانی جدید، ایجاد نظام ارزیابی و مدیریت منابع انسانی و ارتقای بهره‌وری سازمانی، ارتقای استانداردهای حوزه پرداخت به منظور تسهیل زمینه‌سازی مراودات بین‌المللی، عضویت در پارک فناوری پردیس و زمینه‌سازی انتقال بخشی از عملیات شرکت به مجموعه پارک فناوری و استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان شدن شرکت است.

محمدعلی ترابیان از ورود به حوزه‌های جدید در این شرکت خبر داد و گفت: «مطالعه و بررسی روی مفاهیم جدید اینترنت اشیا و تعریف پروژه‌هایی در این زمینه و توجه ویژه به مقوله بزرگ داده و پردازش داده و استفاده از حجم بالای داده‌های در اختیار، برای بهبود کسب‌وکارهای موجود و ایجاد منابع جدید درآمدی؛ از جمله این حوزه‌ها هستند.»

در ادامه حسابرس حاضر در مجمع، تمام جنبه‌های مالی این شرکت در سال مالی 96 را مطلوب ارزیابی کرد و سهامداران سؤالات خود را مطرح کردند.

همچنین صورت‌های مالی به تصویب رسید. بند بعدی تعیین حسابرس و بازرس قانونی بود که شرکت حسابرسی آرمان آرمین پارس، حسابرس اصلی و روزنامه جمهوری اسلامی به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

در ادامه اعضای هیات مدیره شرکت به مدت دو سال؛ شرکت‌های ساختمانی بانک ملت، شرکت فناوران هوشمند بهسازان فردا، چاپ بانک ملت، سرمایه‌گذاری توسعه نوین ملت و شرکت بهساز مشارکت ملت انتخاب شدند.

در پایان و با توجه به اینکه سود هر سهم در سال مالی 96 مساوی با 2452 ریال بوده است، با اختصاص هشتاد درصد؛ به هر سهم 1961 ریال سود خواهد رسید. علاوه بر این، حق حضور و پاداش شرکت، یک میلیون تومان برای سال آتی برآورد و قرار بر این شد که پاداش هیات مدیره مانند سال گذشته باشد. همچنین میزان افزایش سرمایه این شرکت در سال جدید به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.