راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان خرید توکن پیمان از اول تیرماه فراهم خواهد شد

امکان مشارکت عامه مردم در شبکه ققنوس و خرید توکن پیمان با پشتوانه 30 سوت طلای 24 عیار از اول تیرماه سال جاری فراهم خواهد شد.

شبکه ققنوس، پلتفرمی بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع‌شده است که هشتمین همایش الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد. ققنوس متشکل از میزبان‌های غیرمتمرکز است. این میزبان‌ها در حال حاضر شرکت‌های گروه داده‌پردازی (بانک پارسیان)، سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا (گروه توسن)، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (بانک پاسارگاد)، هلدینگ داده‌ورزی سداد (بانک ملی) و گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) هستند.

ببینید: شبکه ققنوس؛ پلتفرمی برای توکنایز کردن انواع دارایی‌ها

در شرایط و چارچوب توزیع پیمان که در نسخه نخست سپیدنامه ققنوس آمده قرار بود 20 درصد عرضه اولیه ویژه میزبان‌های پذیرنده از دهم بهمن‌ماه 97 تا دهم اردیبهشت‌ماه 98 باشد. بر همین اساس عرضه اولیه ویژه کاربران عمومی نیز 15 درصد و از اول خردادماه تا اول شهریورماه 98 بود و بر مبنای این برنامه‌ریزی قرار بود عرضه ماهیانه به صورت شناور و بر اساس فعالیت شبکه نیز 60 درصد و از تاریخ اول شهریورماه 98 باشد.

اما در بیانیه اخیر بنیاد ققنوس بابت تاخیر برای اجرای زمان‌بندی مندرج در نسخه ویرایش 1 سپیدنامه عذرخواهی و آورده شده که نسخه جدید سپیدنامه در تاریخ 98/03/11 منتشر می‌شود و از تاریخ اول تیرماه سال جاری نیز امکان مشارکت عامه مردم در این شبکه و خرید توکن پیمان با پشتوانه طلا محقق خواهد شد.

برای دریافت فایل کامل این بیانیه اینجا را کلیک کنید.

1 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    هر گونه حرکتی تو این زمینه قابل تحسینه، هر چند این موارد جا داشت چند سال زودتر اتفاق بیفته
    منتهی سوالی که هست که این موارد هم در موقعیتی که هنوز قانون مناسب تدوین نشده داره انجام میشه
    و تقریبا اونایی که سطوح بالاتری دارن در حال اقدام هستن، آیا اگر مثلا یه شرکت کوچیک خصوصی میخواست حرکت مشابهی بزنه تو صدور مجوز ها و غیره به همین صورت باهاش برخورد میشد یا چون کوچیک و خصوصی بود این اجازه بهش داده نمیشد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.