راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمام ساکنین این روستا صاحب چندین ارز رمزنگاری‌شده هستند

الیزاوتووکا نام روستای کوچکی در کشور اوکراین است که ارزهای رمزنگاری‌شده در آن از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند به‌طوری که تمام ساکنین روستا، به لطف رئیس شورای روستا، صاحب تعدادی ارز رمزنگاری‌شده هستند. همچنین در این روستا افراد می‌توانند با ارز بیت‌کوین، کاردانو و اتر، برخی مواد غذایی خریدوفروش کنند.

در جلسه اخیر شورای این روستا، اعضا تصمیم گرفتند تا عملیات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده را در جهت منافع جامعه ارضی، بدون جذب بودجه پیاده‌سازی کنند. ماکسیم گلوسنی رئیس شورا می‌گوید ما فهمیدیم که چطور می‌توان با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده بودجه محلی را مجدا تامین کرد.

درنتیجه می‌شود گفت که این روستا نخستین جایی در اوکراین است که ساکنانش صاحب ارزهای دیجیتالی هستند.

حدود یک ماه پیش، گلوسنی حدود 13 هزار هریونا معادل 494 دلار روی ارز کاردانو سرمایه‌گذاری کرد که در حال 1500 نفر از ساکنان این روستا صاحب آن هستند.

بعد از اینکه ارزش این سرمایه‌گذاری به حدود 39 هزار هریونا معادل 1480 دلار رسید، گلوسنی 13 هزار اولیه را برای خودش و مابقی را برای تمام ساکنان روستا کنار گذاشت و گفت که از این پس تمام افراد این روستا صاحب چندین ارز رمزنگاری‌شده هستند.

در حال حاضر رئیس شورای روستا از سرمایه شخصی خودش و نه از بودجه روستا، برای سرمایه‌گذاری روی ارزها استفاده می‌کند.

باید گفت که در حال حاضر این کشور هیچ چهارچوبی قانونی برای ارزهای رمزنگاری‌شده ندارد. در ماه مارس، سرویس نظارت مالی اوکراین موضع رسمی خود را در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده منتشر کرد و در همین راستا هم سه پیش‌نویس معرفی شده که تاکنون هیچ‌کدام تصویب نشده است.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.