راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان انجام پرداخت‌های فرد به فرد از طریق دستیار گوگل

گوگل قابلیت انجام پرداخت‌های فرد به فرد از طریق دستیار گوگل را برای کاربران فراهم کرده است. این ویژگی که در حال حاضر در ایالات متحده دردسترس است، به کاربران آیفون و اندروید این امکان را می‌دهد که مثلا با گفتن جمله «2 دلار برای لوران بفرست» به دستیار گوگل، به صفحه ارسال پول ازطریق گوگل‌پی فرستاده شوند. البته باید گفت گیرندگانی هم که برایشان به این طریق پول ارسال می‌کنید، بایستی گوگل‌پی را روی گوشی خودشان نصب کرده باشند.

در ماه ژانویه بود که گوگل پروژه ادغام گوگل والت و اندرویدپی را توانست با ترکیب آنها در سیستم گوگل‌پی به پایان برساند.

هرچند که هنوز برخی سردرگمی‌هایی هم وجود دارد و تا چند ماه آینده برای انجام پرداخت‌های فرد به فرد، اپلیکیشن جداگانه «ارسال با گوگل‌پی» وجود خواهد داشت.

انجام تراکنش‌ها از طریق دستیار گوگل به مراحل تایید بیشتری از صدای خود فرد برای ارسال پول و یا اثر انگشت و پسورد گوگل شما نیاز دارد.

به گفته گوگل پرداخت از طریق اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم هم به‌زودی و در ماه‌های آینده در دسترس خواهد بود. هرچند که هنوز معلوم نیست زمانی که بخواهید برای ارسال پول با یک اسپیکر صحبت کنید، دقیقا به چه نوع احراز هویت و تاییدی نیاز دارید.

علاوه بر این، گوگل به تازگی توانسته قابلیت پرداخت هزینه حمل و نقل و پرداخت درون فروشگاهی را هم به دستیار گوگلش اضافه کند.

امکان پرداخت فرد به فرد قابلیتی است که در آن گوگل در برابر اپل قرار گرفته است. در حال حاضر زمانی که شما از طریق سیری می‌خواهید برای کسی پول ارسال کنید از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید این پرداخت را از چه طریقی انجام دهید؛ اپل‌پی، ونمو یا اسکوئرکش. در حالی که با استفاده از دستیار گوگل شما فقط امکان ارسال از طریق گوگل‌پی را دارید.

منبع: The Verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.